Economic

Romanii au prins curaj la cumpărăturile pe internet

Ziarul de Vrancea
11 ian 2012 746 vizualizări
Comerţul electronic cu plata online a crescut cu 24% anul trecut pînă la 158,9 milioane de euro

Volumul comerţului electronic cu plata online a înregistrat anul trecut o creştere de 24% faţă de anul anterior, ajungînd la 158,9 milioane de euro, conform datelor furnizate de Romcard şi transmise de ePayment. "Prin platforma ePayment a fost procesat un volum de 138,8 milioane de euro, lunile cu cele mai mari vînzări fiind mai, iunie şi iulie, cînd tranzacţiile s-au ridicat la aproape 14 milioane de euro lunar", se arată într-un comunicat al GECAD ePayment. Potrivit companiei, creşterea realizată la nivelul anului 2011 a fost impulsionată de o serie de campanii şi promoţii desfăşurate de jucătorii din industrie. "Creşterea industriei este un fenomen natural, pe măsură ce industria evoluează şi atrage tot mai mulţi cumpărători iar acest trend va continua şi în următorii ani. în 2011 însă, atît magazinele online, cît şi procesatorii, băncile şi emitenţii de carduri au implementat campanii de încurajare a comerţului electronic, de comunicare a beneficiilor plăţii online, cu accent pe securitate şi 3D Secure, precum şi campanii de tip discount. (...). împreună au încurajat plata online şi au susţinut creşterea industriei", a afirmat directorul general al explică ePayment, Cristian Herghelegiu. Spre deosebire de alţi ani, cînd doar anumite domenii înregistrau evoluţii spectaculoase, în 2011 creşterea s-a manifestat în aproape toate segmentele. "Dacă pînă de curînd asistam la creşteri de 20-30-50% sau chiar mai mari în industrii consacrate, precum turism sau telecomunicaţii, în 2011 s-au înregistrat evoluţii şi pe alte tipuri de produse, cu utilizare recurentă, semn că are loc o diversificare semnificativă a coşului de cumpărături şi că achizițiile online devin o obişnuinţă", a afirmat directorul general al Romcard, Marin Mitroi. Astfel, în perioada analizată, creşteri mari s-au înregistrat la flori - 29,6%, jucării - 23,4%, cadouri -21,3% şi produse IT - 32%. Totodată, Internetul se dovedeşte un canal foarte potrivit pentru organizațiile non-profit, donaţiile online înregistrînd un avans de aproape 26% în 2011 faţă de anul precedent. Valoarea medie a coşului de cumpărături online a consemnat, de asemenea, o evoluţie pozitivă, de la 58 euro în 2010 la 64 euro în 2011, conform datelor din sistemul ePayment. Cele mai mari valori medii/tranzacţie au fost înregistrate în turism - 163 euro, software - 126 euro, segmentul IT&C - 114 euro şi cel al jucăriilor - 81 euro. La polul opus se situează tranzacţiile pentru produse sau servicii în general mai ieftine cum ar fi cărţi, bilete la spectacole, cupoane de reduceri sau plata de utilităţi al căror cost mediu se situează în jurul valorii de 30 euro. La nivelul întregului an 2011, cele mai ridicate tranzacţii au vizat bilete de avion - 9.700 euro, pachete turistice - 8.800 euro şi aplicaţii software - 6.000 euro. Majoritatea tranzacţiilor au fost efectuate din Romania - 59,8%, dar şi din Italia - 14,7%, Spania - 5,8% sau Marea Britanie - 5%. În ceea ce priveşte evoluţia industriei în 2012, reprezentanţii ePayment mizează pe avansul pieţei, provenit din intrarea unor noi jucători importanţi în industrie, continuarea procesului de adopţie a metodelor de plată online de către cumpărători, precum şi diversificarea metodelor de plată şi serviciilor oferite clienţilor magazinelor online. "Dacă evoluţia volumului de cumpărături de produse mai scumpe precum cele IT, de exemplu, depinde într-o bună măsură de tendinţele macroeconomice naţionale sau chiar internaţionale, mă aştept ca alte segmente, precum cărţile, florile, jucăriile etc să îşi menţină ritmul de creştere pe măsură ce plata online cîştigă popularitate", a spus Herghelegiu. Potrivit şefului ePayment, dinamica pieţei va fi însă în mare parte influenţată de jucători noi din industrii diverse şi a căror intrare va atrage şi cumpărători noi, precum şi de inovaţiile dezvoltate de către jucători pentru cumpărătorii finali.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.