Economic

Reducerea costurilor, cea mai frecventă strategie de criză

Ziarul de Vrancea
21 dec 2011 720 vizualizări
Aşa arată un studiul efectuat în rîndul a 172 de manageri de la tot atîtea companii din Romania de către Ernst & Young

Reducerea costurilor a fost cea mai răspîndită strategie de criză în rîndul companiilor din Romania care au avut performanţe bune în ultimii ani, urmată de creşterea productivităţii şi restructurarea activităţii, potrivit rezultatelor unui sondaj al Ernst & Young. Sondajul a fost efectuat la finele lunii octombrie în rîndul a 172 de manageri de la tot atîtea companii din Romania, majoritatea private, care "au avut succes" în contextul crizei economice globale din ultimii ani. Puţin peste jumătate dintre companiile vizate au acţionariat romanesc, iar 47% au acţionariat străin; 13% sînt listate la bursă, 5% sînt controlate de stat, iar alte 5% sînt deţinute de fonduri de capital privat. Aproape o cincime - 19% - au avut venituri de peste 100 milioane euro în ultimul an fiscal încheiat, 8% între 50-99,9 milioane euro, 47% între 10-49,9 milioane euro, 22% între 1-9,9 milioane euro, respectiv 5% sub 1 milion euro. Toate sectoarele economiei sînt reprezentate în rîndul respondenţilor, cu ponderi mai ridicate pentru industrie şi manufactură, retail şi comerţ, industrie alimentară şi agricultură, respectiv servicii. Majoritatea companiilor participante la sondaj, respectiv 70% dintre acestea, fac afaceri de tip business to business, 26% lucrează direct cu consumatorii, iar 4% au afaceri cu statul. Întrebaţi care a fost prima reacţie la criza financiară globală, 34% dintre managerii intervievaţi au indicat reducerile de costuri, 23% creşterea productivităţii, 16% restructurarea activităţii, respectiv 11% dezvoltarea de noi produse. Un procentaj de 5% dintre companii au încercat să-şi consolideze poziţia pe piaţă prin fuziuni şi achiziţii, iar alte 5% s-au orientat către atragerea de fonduri europene. Totodată, 38% dintre manageri plasează controlul costurilor printre principalii factori care au determiant succesul companiei lor în criză, 15% indică inovaţia, 12% atragerea şi reţinerea angajaţilor performanţi, 10% restructurarea, respectiv 9% creşterea productivităţii. Puţini respondenţi cred că factori ca ajustarea strategiei de preţuri, motivarea angajaţilor, calitatea produselor şi serviciilor sau relaţiile cu clienţii au contribuit semnificativ la performanţele companiilor în perioada crizei.



În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.