Ford se pregăteşte pentru producţia de serie a B-Max
Producţia utilitarei a fost mutată la fabrica Ford din Valencia, în urma deciziei grupului american, anunţată în luna iunie, de a reorganiza activitatea tuturor fabricilor pe care le deţine în Europa. În ceea ce priveşte uzina din Romania, programul de restructurare prevede înlocuirea Transit Connect cu monovolumul de clasă mică B-Max, şi, cel mai probabil din 2013, cu un al doilea model de clasă B. Conceptul modelului B-Max a fost prezentat în luna martie la Salonul Auto de la Geneva, iar în iunie Ford a început să fabrice la Craiova primele prototipuri, urmînd ca producţia de serie să înceapă loc în prima parte a anului viitor. Reprezentanţii Ford Romania au precizat că, deşi va fi produs exclusiv la Craiova, monovolumul va fi livrat mai întîi pe pieţele vest europene, iar în Romania va fi disponibil abia în trimestrul trei. De asemenea, începînd cu anul viitor, la Craiova va intra în fabricaţie şi cel mai mic motor construit pînă acum de Ford - EcoBoost de 1 litru. Capacitea de producţie de motoare a uzinei din Romania va ajunge la 350.000 de unităţi aual. În 2010, compania americană a produs în Romania 9.558 de autoutilitare Transit Connect, iar anul acesta 7.547 unităţi, toate destinate exportului. Ford a cerut Guvernului, în 2010, prelungirea cu un an a termenelor contractuale privind investiţiile şi parametrii de producţie care trebuiau atinşi la Automobile Craiova pînă în septembrie 2011, invocînd criza financiară.