Concurenţa vrea să spargă cartelul tichetelor de masă
Consiliul Concurenţei a efectuat inspecţii la primele trei companii emitente de tichete de masă de pe piaţă, Edenred, Sodexo Pass şi Cheque Dejeuner, în cadrul unei investigaţii privind o posibilă înţelegere între acestea pentru eliminarea de pe piaţă a doi concurenţi mai mici, Romticket şi Ascendi. Investigaţia pe piaţa emiterii, gestionării şi comercializării tichetelor de masă a fost declanşată ca urmare a unei plîngeri primite de autoritatea de concurenţă, iar inspecţiile inopinate au vizat sediile şi sucursalele Edenred, Sodexo Pass şi Cheque Dejeuner, se arată într-un comunicat al Consiliului. Valoarea nominală a unui tichet de masă este aceeaşi pentru toţi beneficiarii, nouă lei, fiind stabilită şi actualizată periodic, în baza legii, prin ordin, de către ministrul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale. În situaţia în care Consiliul Concurenţei va constata încălcarea regulilor de concurenţă, companiile implicate riscă amenzi de pînă la 10% din cifra de afaceri. Companiile care cooperează cu autoritatea de concurenţă, în cadrul programului de clemenţă, pot obţine imunitate la amendă sau reduceri substanţiale ale amenzilor. Autoritatea romană de concurenţă a adoptat în septembrie 2009 noile instrucţiuni privind politica de clemenţă, care se aplică atît înţelegerilor orizontale, cît şi restricţionărilor verticale foarte grave. Legea concurenţei interzice orice înţelegeri exprese sau tacite între agenţii economici ori asociaţiile de agenţi economici, care au ca obiect sau au ca efect denaturarea concurenţei.