Cînd aţi verificat ultima dată cardul?Suspiciune de fraudă masivă în sistemul de carduri
CEC Bank a blocat mai multe carduri ale clienţilor după ce a primit notificări că este posibil ca anumite informaţii să fi fost compromise la nivelul unei baze de date internaţionale, a anunţat ieri banca. "Banca a primit sesizări oficiale conform cărora informaţiile aferente unui număr de carduri emise de instituţii financiare din Romania şi din străinătate au fost posibil compromise la nivelul unei baze de date internaţionale", se arată într-un comunicat al CEC. Pentru a proteja disponibilităţile băneşti ale clienţilor şi în conformitate cu prevederile contractuale, CEC Bank a blocat mai multe carduri şi va reemite altele fără costuri pentru clienţi. "Menţionăm că atacul nu a vizat doar cardurile CEC Bank şi nu se datorează eventualelor vulnerabilităţi ale sistemului operat de bancă. Disponibilităţile băneşti ale clienţilor noştri sînt în siguranţă", se mai arată în comunicat. Pe parcursul zilei de ieri a apărut informaţia că breşa în sistemul informatic este la un procesator de plăţi care lucrează cu reţeau de distribuţie carburanţi OMV. "Circa jumătate din totalul plăţilor efectuate în cadrul OMV sînt plăţi non-cash. Securitatea este cea mai mare prioritate şi, prin urmare, avem un sistem de securitate complex pentru tranzacţiile pe bază de card, sistem bazat pe standarde internaţionale. Datele de card de credit ale clientilor noştri nu sînt stocate, în niciun moment, în sistemele interne ale OMV. Toate datele sînt transferate băncii relevante în forma criptată. Experţii externi au început imediat verificarea sistemelor noastre. Pînă acum nu au fost evidenţiate probleme în securitatea sistemului. OMV face tot posibilul să sprijine rezolvarea acestei situaţii", au declarat reprezentanţii grupului petrolier austriac, citaţi de www.zf.ro. Cătălin Creţu, director general al Visa Europe pentru Romania a afirmat că posesorii de carduri victime ale fraudei ca urrmare a unei probabile breşe de securitate în baza de date a unui procesator din Europa vor primi banii înapoi, în conformitate cu termenii şi condiţiile băncii emitente. "Visa Europe a fost informată de probabilitatea unei breşe de securitate în baza de date a unui procesator din Europa. S-a deschis o anchetă în acest sens şi lucrăm îndeaproape cu băncile pentru a ne asigura că posesorii de card sînt protejaţi. Întrucît ancheta este în curs de desfăşurare, nu putem oferi mai multe informaţii în acest moment. În cazuri ca acesta, rolul nostru este de a sprijini investigaţia derulată şi de a proteja deţinătorii de carduri. Posesorii de carduri trebuie să fie atenţi la conturile lor şi să raporteze băncii emitente orice activitate suspectă sau neobişnuită. Posesorii de carduri care sînt victime inocente ale fraudei îşi vor primi banii înapoi, în conformitate cu termenii şi condiţiile băncii care le-a emis cardul ", a afirmat Creţu, într-un comunicat remis presei.