Economic

Moş Crăciun a sărăcit cu o treime

Ziarul de Vrancea
13 dec 2011 1556 vizualizări
Bugetul mediu alocat de romanii de la oraş pentru sărbători este de 1046 lei faţă de 1.523 lei în urmă cu doi ani

Două treimi dintre romani care trăiesc la oraş au un buget mediu pentru Crăciun şi Revelion mai mic decît anul trecut şi cu 31% redus faţă de 2009, potrivit unui studiu realizat de către Mednet Marketing Research Center. Studiul a fost realizat pe un eşantion reprezentativ pentru Bucureşti şi oraşele cu peste 100.000 locuitori, în perioada 7- 12 decembrie 2011. Astfel, criza afectează din ce în ce mai mult şi sărbătorile de iarnă ale romanilor, bugetul mediu alocat pentru Crăciun şi Revelion fiind de 1.046 de lei, comparativ cu 1.052 de lei în anul 2010 şi 1.523 de lei în 2009. Aproape 65% dintre respondenţi au afirmat că bugetul din acest an este mai mic decît cel din 2010. Pentru produsele alimentare cumpărate în perioada sărbătorilor de iarnă, orăşenii intenţionează să aloce în medie 422 lei, comparativ cu 491 lei în 2010 şi 556 lei în 2009. Faţă de anul trecut, produsele nealimentare specifice sărbătorilor de iarnă (haine, încălţăminte, cosmetice etc.) au o pondere mai mare în bugetul de cheltuieli, fiind alocată în medie suma de 397,72 lei acestei categorii de produse, comparativ cu 302,07 lei în anul 2010 şi 321,09 lei în 2009.  În ceea ce priveşte călătoriile în această perioadă, doar 15% dintre persoanele intervievate au alocat buget pentru acest tip de cheltuieli, suma medie fiind de 1.332 lei, comparativ cu 1.351 lei anul trecut şi 1.312 lei în 2009. O altă categorie de cheltuieli generate de sărbătorile de iarnă este cea a "ieşirilor în oraş, la restaurant", pentru care persoanele intervievate intenţionează să aloce, în medie, 366 de lei, comparativ cu 302 lei în 2010 şi 346 lei în 2009. Cu toate că procentajul celor care intenţionează să ofere cadouri cu ocazia sărbătorilor de iarnă este în uşoară creştere comparativ cu anul trecut (82,4% în 2011 faţă de 80,5% în 2010), suma medie alocată pentru acestea este mai mică. În acest context, bugetul pentru cadouri are o valoare medie de 348,87 lei, comparativ cu 413,1 lei în anul 2010 şi 526,82 lei în 2009. Tipurile de cadouri pe care respondenţii intenţionează să le cumpere sînt articolele de îmbrăcăminte/încălţăminte (45,8%), cosmetice/parfumuri (34,8%), ciocolată/cafea (29,2%) şi jucării (28,6%). Pentru cadouri de Moş Nicolae, 73,9% dintre persoanele intervievate au oferit cadouri celor dragi, suma medie cheltuită în acest scop fiind de 123,86 lei.  În ceea ce priveşte Revelionul, 88% dintre respondenţi intenţionează să-l petreacă în ţară, în timp ce numai 4,7% vor pleca în străinătate. Dintre aceia care vor petrece Revelionul în ţară, majoritatea (80,3%) vor sărbători acasă, în propria locuinţă sau în locuinţa prietenilor sau a rudelor. Doar 9,5% dintre romani vor merge la un restaurant sau club, în timp ce 7,5% vor petrece Revelionul într-o staţiune montană sau balneară. Mednet Marketing Research Center activează în domeniul cercetării de piaţă din anul 2000.



În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.