Economic

O treime dintre utilizatorii de Internet fac cumpărături online

Ziarul de Vrancea
6 dec 2011 1881 vizualizări
O arată un studiu al companiei GfK Romania u achiziţiile online sînt realizate mai des de către tineri, cu vîrste cuprinse între 18-24 ani

Aproape 30% dintre utilizatorii de Internet din mediul urban au făcut cumpărături online în ultimul an, iar tinerii în vîrstă de 18-24 de ani rămîn printre cei mai importanţi cumpărători prin acest mijloc, potrivit unui studiu al GfK Romania. Compania a investigat comportamentul utilizatorilor de internet faţă de cumpărăturile online, iar rezultatele arată pe de o parte că 28% dintre utilizatorii de internet din mediul urban au făcut cumpărături online în ultimul an, iar pe de altă parte că aproape un sfert dintre cei care cumpără de pe internet fac asta cel puţin o dată pe lună. Achiziţiile online sînt realizate mai des de către tineri, cu vîrste cuprinse între 18-24 ani (37%), iar adoptarea acestui comportament scade pe măsură ce vîrsta creşte (ajunge la 31% pentru cei cu vîrsta între 25-34 ani şi la 26% pentru intervalul 34-44 ani). Proporţia dintre femei şi bărbaţi este aproximativ egală. Locuitorii din Bucureşti şi cei cu educaţie superioară au făcut într-o proporţie semnificativ mai mare cumpărături online (36%, respectiv 40%). De pe Internet, locuitorii din mediul urban comandă în special produse electronice, electrocasnice, telefoane (44%), îmbrăcăminte şi accesorii vestimentare (28%), dar şi produse de îngrijire personală (22%) sau cărţi, CD-uri, DVD-uri (22%).  Modalitatea de plată de departe cel mai des folosită este în numerar cu plata ramburs, la primirea produsului (83%). încep să fie populare şi plăţile online prin card bancar, acestea fiind pe locul al doilea ca metodă de plată utilizată în ultimele 12 luni. "În mod cert, cumpărăturile pe internet devin din ce în ce mai populare. Totuşi, rolul internetului pentru cumpărarea de produse merge dincolo de comanda online. De exemplu, foarte mulţi consumatori se informează de pe internet în legătură cu anumite cumpărături pe care intenţionează să le facă, apoi o parte dintre aceştia aleg în continuare să cumpere produsele din magazinele tradiţionale (offline)", a declarat, într-un comunicat, Traian Năstase, online project manager GfK Romania. Potrivit datelor ePayment, principalul procesator de plăţi online din Romania, în primele 10 luni ale anului 2011, romanii au cumpărat online cu card bancar cu 14% mai mult faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Majoritatea comenzilor au fost plasate în timpul săptămînii (81%), între orele 10.00-18.00 (54%), 80% dintre comenzi provenind din Bucureşti. În industria plăţilor online prin card bancar predomină vînzările de produse şi servicii din sectorul turismului, telecomunicaţiilor şi serviciilor. Cu toate acestea, în 2011, creşteri semnificative faţă de anul anterior s-au înregistrat pe segmentul vînzărilor online de flori (75%), cărţi (76%) şi cadouri (64%). "În ultimul an am remarcat o diversificare a produselor achiziţionate de cumpărătorii online şi plătite prin card bancar. Acest lucru, precum şi scăderea valorii medii de tranzacţionare faţă de acum 3-4 ani, de exemplu, concomitent cu creşterea numărului de tranzacţii, arată că oamenii se deprind cu plata online şi încep să folosească această metodă de plată tot mai des şi pentru cumpărăturile uzuale", declară Mihai Manoliu, sales manager ePayment, PayU Group.




În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.