Economic

Piaţa produselor de înfrumuseţare a sărit de 4 miliarde de lei

Ziarul de Vrancea
1 dec 2011 933 vizualizări
“în Romania se menţin discrepanţele puternice de consum dintre zonele urbane şi cele rurale”, arată un studiul al companiei Euromonitor International

Piaţa produselor de înfrumuseţare şi îngrijire personală din Romania a crescut cu 3,2% în acest an, de la 3,94 miliarde lei anul trecut la 4,07 miliarde lei, potrivit unui studiu al companiei britanice Euromonitor, care estimează noi creşteri odată cu reluarea expansiunii în retail. Pentru anul următor, Euromonitor International anticipează un avans de 4,5%, la 4,25 miliarde de lei. În 2010, piaţa a urcat cu 2%, de la 3,86 miliarde de lei la 3,94 miliarde de lei, mai lent decît în anii anteriori, creşterea fiind limitată de criza economică prelungită, majorarea TVA şi reducerea veniturilor populaţiei. "Trendul pozitiv s-a menţinut în 2010, însă nu se anticipa o criză atît de îndelungată. Chiar dacă nu a fost un an rău, nu a fost nici la fel de bun precum aşteptările", se arată în studiu. În Romania se menţin discrepanţele puternice de consum dintre zonele urbane şi cele rurale, notează compania britanică. Potenţialul de creştere este puternic, întrucît aproximativ 45% din populaţie locuieşte în zone rurale, unde piaţa produselor de înfrumuseţare şi îngrijire personală este slab dezvoltată. La sate, categoriile de produse cu cele mai bune vînzări sînt cele bazate pe necesitate. în plus, canalele de distribuţie diferă faţă de oraşe, cu un succes mai ridicat în rîndul activităţilor de vînzări directe. Împreună cu extinderea lanţurilor de retail şi avansul veniturilor populaţiei, zonele rurale oferă posibilităţi importante de dezvoltare pentru vînzările produselor de înfrumuseţare şi îngrijire personală. În ultimii ani, în Romania se constată un interes în creştere pentru produsele care intră în componenţa acestor articole şi de efecte ale procesului de fabricaţie, precum impactul asupra mediului. Există o preferinţă pentru cosmetice organice, iar retailerii şi producătorii încearcă să-şi consolideze poziţia pe această categorie. Piaţa este dominată de multinaţionale, însă criza economică din ultimii ani a ajutat producătorii locali să aibă o prezenţă mai bună pe piaţă prin preţuri mai mici. Lanţurile de retail acoperă aproape două treimi din distribuţie, cu un potenţial important de creştere pe acest canal, odată cu deschiderea de noi magazine în oraşe mai mici, accesibile şi consumatorilor din comunităţi rurale. Euromonitor Internaţional, cu peste 700 de specialişti la nivel global, furnizează de 40 de ani servicii care includ analize, rapoarte sau baze de date despre diverse sectoare industriale, ţări sau consumatori.



În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.