Economic

Coloana de stiri economice: Cursele low cost vor fi mutate pe Otopeni în martie 2012

Ziarul de Vrancea
11 nov 2011 67 vizualizări
Zborurile low cost vor fi mutate de pe Aeroportul Băneasa pe cel din Otopeni în luna martie a anului viitor şi, potrivit ministrului Transporturilor Anca Boagiu, costul suplimentar pentru un bilet va fi de doar 4 euro

"Costul suplimentar este de doar 4 euro pentru un bilet şi spun asta ca să previn o nouă rundă de plîngeri multiple ale operatorilor privaţi doar pentru a justifica o creştere de preţuri", a spus Boagiu, într-o vizită pe Aeroportul Bucureşti-Otopeni. Prezent la eveniment, directorul general al Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti, Tudor Jidav, a afirmat că zborurile low cost vor fi mutate pe Otopeni în luna martie a anului viitor şi că a invitat deja operatorii privaţi să înceapă transferul. Potrivit lui Jidav, costurile de operare pe Aeroportul Otopeni sînt mai ieftine decît la Budapesta, respingînd astfel afirmaţia directorului executiv al companiei Wizz Air, Jozsef Varadi, care a spus că serviciile pe Aeroportul din Bucureşti sînt ridicol de mari în comparaţie cu cele practicate de aeroportul din capitala Ungariei. "Personal, nu înţeleg de ce se fac astfel de afirmaţii de genul că Aeroportul Otopeni este mai scump faţă de Budapesta. Lucrurile stau exact invers. Budapesta este mai scumpă decît Bucureştiul", a afirmat Jidav. Varadi a mai afirmat, joi, că mutarea zborurilor low cost de pe Aeroportul Băneasa pe cel din Otopeni este "cel mai rău lucru care se putea întîmpla aviaţiei", întrucît forţează companiile să scumpească biletele sau să iasă de pe piaţă.

Programul Rabla intră în prelungiri

Ministrul Mediului şi Pădurilor, Laszlo Borbely, a declarat, ieri, într-o conferinţă de presă, că termenele de utilizare a voucherelor din programul Rabla vor fi prelungite, astfel că decontarea se va putea face pînă în 23 decembrie, şi nu 12 decembrie, cît se stabilise anterior. Ministrul Mediului şi Pădurilor, Laszlo Borbely, a spus că termenele de utilizare a voucherelor din programul Rabla vor fi prelungite, la cererea proprietarilor de vouchere, atît pentru programul de maşini, cît şi cel pentru tractoare. "Pînă acum aşa era: tichetele se eliberau de către colectori pînă la data de 21 noiembrie inclusiv, trebuia să se utilizeze de către proprietari pînă la data de 23 noiembrie, deci să se depună la producător, şi ultima cerere de decontare se depunea de către producător pînă la 25 noiembrie, urmînd ca decontul să se facă în 12 decembrie. În urma solicitărilor din partea proprietarilor de vouchere, am decis modificarea termenelor, în felul următor: în continuare tichetele valorice se eliberează de către colectori pînă la data de 21 noiembrie, utilizarea tichetelor se va face pînă la data de 12 decembrie şi ultima cerere de decontare din cadrul programului se poate depune pînă la data de 15 decembrie, iar decontarea se va efectua pînă la data de 23 decembrie", a arătat Borbely, adăugînd că, după această dată, voucherele îşi pierd valabilitatea. Borbely a spus că programul va fi reînceput anul viitor, în februarie, după ce ministerul anunţă public care producători auto vor participa. "Anul viitor cam prin februarie repornim. Deci nu se opreşte programul Rabla, va fi, probabil, cam în aceleaşi condiţii şi anul viitor. Anul acesta vor fi cam 120.000 de maşini predate. Anul trecut au fost 190.000. Programul Rabla pentru tractoare a pornit numai acum în septembrie, pentru că am avut o dispută cu Uniunea Europeană, sînt, deocamdată, 75 de cereri şi va reporni şi pentru tractoare, pentru că există un interes, în februarie", a afirmat el.

Licitaţia pentru Tarom a fost anulată

Ministerul Transporturilor a anulat licitaţia pentru selectarea intermediarului la listarea unui pachet reprezentînd 20% din acţiunile Tarom, întrucît a existat o singură ofertă, şi aceea neconformă şi scumpă, potrivit ministrului Transporturilor, Anca Boagiu. "Urmează să reluăm licitaţia, pentru că în decembrie trebuie să avem consultantul ales. Acum am avut o singură ofertă, care era şi scumpă, şi neconformă", a afirmat Boagiu. Consorţiul format din firmele de brokeraj Carpatica Invest şi Swiss Capital, fostă KBC Securities Romania, a depus singura ofertă pentru intermedierea listării unui pachet de 20% din acţiunile companiei Tarom. Boagiu a mai spus că în prima parte a anului viitor va fi selectat managementul privat la Tarom.

Şeful Daimler crede că Grecia ar trebui să iasă din zona euro

Directorul general al concernului auto Daimler, Dieter Zetsche, susţine că Grecia ar trebui să părăsească zona euro şi nu crede că blocul monetar s-ar destrăma odată cu revenirea statului elen la drahmă, transmite Reuters. "Depinde cum defineşti cuvîntul, dar nu aş considera ruperea unei zale de restul lanţului drept o «destrămare» a zonei euro. Să creezi fonduri de bailout unul după altul nu va ajuta dacă Grecia nu poate reveni din punct de vedere economic la nivelul restului Europei, în următorii 10-20 de ani", apreciază într-un interviu Dieter Zetsche, unul dintre cei mai puternici oameni din mediul de afaceri european. O altă personalitate importantă a business-ului german, directorul general al Commerzbank, Martin Blessing, a cerut luna trecută Greciei să declare insolvenţa şi să-şi restructureze datoriile pentru a pune capăt crizei datoriilor de stat din zona euro. Comentariile lui Zetsche reprezintă însă primele afirmaţii dure faţă de Grecia din partea unui mare exportator german. Zetsche a arătat că grupul Daimler nu este îngrijorat că o criză similară celei declanşate în 2008 de falimentul Lehman Brothers ar putea readuce compania la pierderile din 2009, de 2,6 miliarde euro

Investiţie italiană într-o fabrică de piese de schimb pentru biciclete

Producătorul italian de piese pentru biciclete Campagnolo a deschis a doua sa fabrică în Romania, la Slatina, unde lucrează circa 140 de salariaţi, pe lîngă cei 270 de angajaţi ai unităţii din Piteşti, compania transferînd tot mai multă producţie din Italia datorită costurilor mai mici cu personalul. Fabrica de la Slatina a început producţia la începutul lunii octombrie, potrivit site-ului de specialitate Bicycle Retailer. Unitatea a fost construită într-un spaţiu de 1.500 metri pătraţi, cumpărat de Campagnolo. La Piteşti, compania deţine o fabrică de 6.500 de metri pătraţi. Campagnolo mai are două unităţi de producţie în Italia, la Vicenza, unde lucrează în total circa 180 de angajaţi, potrivit preşedintelui companiei, Valentino Campagnolo. Costurile cu forţa de muncă sînt de 3,5 ori mai reduse în Romania decît în Italia şi sînt comparabile cu cele din Taiwan, a afirmat el. Astfel, compania a ales Romania pentru a reduce costurile cu personalul evitînd în acelaşi timp extinderea în Asia, unde ar fi putut fi atacată în domeniul drepturilor de proprietate intelectuală.

Hidroelectrica a decis să menţină situaţia de forţă majoră

Consiliul de Administraţie (CA) al Hidroelectrica va notifica tuturor clienţilor că menţine activată clauza de forţă majoră, chiar dacă biroul de conducere al Camerei de Comerţ şi Industrie a Romaniei (CCIR) a retras avizul. "Consiliul de Administraţie al Hidroelectrica, întrunit în şedinţă de urgentţă, a hotărît menţinerea în continuare a situaţiei de forţă majoră pînă la data în care condiţiile de hidrologice de funcţionare se vor modifica. în consecinţă, Hidroelectrica va notifica tuturor beneficiarilor de contracte de livrare că rezoluţia de retragere a avizului de instituire a situaţiei de forţă majoră a fost contestată în instanţă şi nu va fi aplicată", se arată într-un comunicat al companiei. De asemenea, CA a împuternicit conducerea executivă să formuleze o plîngere penală împotriva preşedintelui CCIR şi a membrilor biroului de conducere al CCIR, ca urmare a rezoluţiei de retragere a avizului. Hidroelectrica a acuzat, vineri, conducerea CCCIR că a retras luni abuziv avizul de forţă majoră stabilit în septembrie, prin care compania are posibilitatea să limiteze cantităţile de energie prevăzute în contracte.







În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.