Colooana de stiri economice: Vedeţi aici cum explică Petrom creşterea preţurilor la motorină
"Cererea de diesel a crescut şi preţurile sînt o reflectare a cererii şi ofertei. în Romania producem mai puţin decît este cererea. Este o tendinţă la nivel mondial (creşterea preţului motorinei - n.r.)", a afirmat Gheorghe la lansarea de către Consiliul Investitorilor Străini a Cărţii Albe 2011. Mariana Gheorghe afirma în decembrie 2009 că pe termen mediu şi lung consumul de carburanţi va scădea, în condiţiile în care la nivel global, implicit în Romania, se înregistrează o supracapacitate de rafinare. OMV Petrom, companie controlată de grupul austriac de petrol şi gaze OMV, are două rafinării, dintre care doar una funcţională, respectiv Petrobrazi Ploieşti. Capacitatea de rafinare a Petrobrazi a fost redusă de la 4,5 milioane tone pe an la 4,2 milioane tone pe an, OMV Petrom motivînd în 2009 această decizie prin reducerea consumului de carburanţi. Compania a decis să închidă rafinăria Arpechim Piteşti, cu o capacitate de prelucrare de 3,5 milioane tone anual, şi să o tranforme în depozit de ţiţei şi produse petroliere.
APIA vrea să ţină legătura cu fermierii prin sms şi email
APIA va ţine legătura în următorii ani cu cei peste un milion de fermieri aflaţi în evidenţe doar prin sms şi email, economisind astfel banii necesari deplasării angajaţilor instituţei în teren, a declarat miercuri într-o conferinţă de presă directorul general al APIA, Marius Florin Faur. "Fermierii romani sînt foarte adaptabili, dacă le explici că primesc banii mai repede şi se evită nişte erori", a spus Faur. El a reafirmat că în acest an, 99,7% dintre cei 1,088 milioane de fermieri aflaţi în evidenţele APIA au trimis online cererile de plată. Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură intenţionează să dezvolte o interfaţă pe site-ul instituţiei care să permită vizualizarea de către fermieri a propriului dosar. Directorul APIA a mai spus că în acest an suprafaţa necultivată aflată în evidenţa instittuţei care beneficiază de sprijin a scăzut la 353.012 hectare, de la 450.679 hectare în 2010.
Tomşa, SAP: Sistemul de învăţămînt este total rupt de realitate
Sistemul de învăţămînt autohton este total rupt de realitatea de pe piaţa muncii, existînd un decalaj enorm între cerinţele angajatorilor şi bagajul de cunoştinţe acumulat de absolvenţi, a declarat directorul general al SAP Romania, Valentin Tomşa, la forumul ZF Digital '11. "Noi, SAP Romania, după ce angajăm un proaspăt absolvent, trebuie s-o luăm de la zero cu pregătirea acestuia. Pe an ce trece, gradul de pregătire al absolvenţilor este tot mai slab. învăţămîntul romanesc se degradează pe an ce trece", a spus Tomşa. El a adăugat că, în 2012, piaţa aplicaţiilor software pentru afaceri nu va creşte. "Nu va creşte nici piaţa pe care activează SAP, nici a altora. Anul 2012 va fi unul foarte dificil pentru economia romanească cînd vorbim de creşteri de PIB în jurul cifrei de 1%. în acest context, nu putem vorbi de creşteri ale afacerilor", a spus Tomşa. Cu peste 82.000 de clienţi în peste 120 de ţări, SAP (Germania) este unul dintre cei mai importanţi jucători mondiali pe piaţa soluţiilor software pentru afaceri. SAP Romania s-a înfiinţat în anul 2002, activitatea sa fiind concentrată pe vînzări şi marketing precum şi pe dezvoltarea versiunilor localizate ale soluţiilor SAP.
Piaţa anvelopelor de iarnă s-a dublat
Piaţa anvelopelor de iarnă a crescut în primele nouă luni cu pînă la 130% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la 1,46 milioane unităţi, pe fondul obligativităţii echipării vehiculelor cu cauciucuri adecvate, a declarat directorul de marketing al Michelin Romania, Alina Ghica. "Dacă pe tot parcursul anului trecut au fost vîndute 1,3 milioane de anvelope de iarnă, anul acesta au fost livrate în numai nouă luni aproape 1,5 milioane de unităţi. Creşterea a avut loc, bineînţeles, pe fondul intrării în vigoare a actului normativ privind obligativitatea echipării vehiculelor cu anvelope de iarnă în condiţii de drum cu polei, zăpadă sau gheaţă", a spus directorul de marketing al Michelin pentru Romania şi Balcani. Ponderea în piaţă a anvelopelor de iarnă a ajuns în acest an aproximativ egală cu cea a cauciucurilor de vară. Noile reglementări, care intră în vigoare începînd cu 1 noiembrie 2011, prevăd sancţiuni pentru şoferii care circulă pe porţiuni de drum acoperite cu polei, zăpadă sau gheaţă, fără a avea vehicule echipate cu anvelope de iarnă (inscripţionate cu simbolurile M plus S, fulg de zăpadă sau/şi creasta unui munte stilizate). Reprezentanţii Michelin Romania estimau la începutul acestei veri o piaţă totală a anvelopelor în acest an cu 11-12% mai mare faţă de 2010, la circa 3,4 milioane de unităţi.