Bucureştiul cîştigă teren în topul celor mai bune oraşe pentru afaceri
Anul trecut Bucureştiul era plasat pe penultima poziţie în clasament şi înregistra regrese la majoritatea criteriilor luate în considerare la alcătuirea topului. "Bucureşti oferă clădiri de birouri de înaltă clasă, în termeni financiari foarte atractivi. Aceştia sînt factori importanţi pentru companiile care urmăresc să închirieze spaţii noi pentru desfăşurarea activităţii sau pentru relocarea operaţiunilor curente. Infrastructura oraşului Bucureşti a fost îmbunătăţită de curînd şi există planuri pentru dezvoltări viitoare. Acestea vor îmbunătăţi an de an accesibilitatea centrelor de afaceri. Costurile reduse, calitatea şi disponibilitatea spaţiilor de birouri fac Bucureştiul din ce în ce mai atractiv pentru desfăşurarea activităţilor de către companii", a declarat, într-un comunicat, Andrei Bîrşan, director de intermediere spaţii comerciale la Cushman & Wakefield Romania. Londra, Paris şi Frankfurt rămîn primele trei oraşe europene preferate pentru derularea de afaceri în general, potrivit studiului European Cities Monitor. Amsterdam a obţinut un punctaj mare anul acesta, continuînd ascensiunea din 2010 şi urcînd de pe locul 6 pînă pe 4. Berlin a avut de asemenea o evoluţie bună şi a urcat două locuri pînă în primele cinci, de pe locul 7 unde se afla anul trecut. Totodată, a fost înregistrată o creştere mare în numărul liderilor de afaceri care se preconizează că se vor stabili în oraş. Studiul a fost realizat de firma TNS BMRB, prin intervievarea directorilor responsabili de identificarea unor noi destinaţii de afaceri din 501 de companii europene. La alcătuirea clasamentului s-a ţinut cont de mai multe criterii, considerate importante de companii în deciziile de a loca afacerile, precum calitatea legăturilor de transport cu alte oraşe interne sau externe, telecomunicaţiile, accesul la alte pieţe, disponibilitatea şi cheltuielile cu forţa de munca, costurile cu spaţiile de birouri şi calitatea vieţii angajaţilor. Pe primele poziţii în topul criteriilor se regăsesc accesul facil la pieţe şi clienţi, element indicat de 60% dintre repondenţi, disponibilitatea personalului calificat (53%) şi calitatea telecomunicaţiilor (52%). Bucureştiul a înregistrat progrese la majoritatea criteriilor, mai puţin la cea care analizează calitatea telecomunicaţiilor şi calitatea vieţii angajaţilor. În ceea ce priveşte, accesibilitatea pe piaţă, Bucureştiul a urcat 11 poziţi, de pe 36 pe 25, iar în funcţie de calitatea legăturilor de transport cu alte oraşe interne sau externe Bucureştiul se află pe 29 cu 7 poziţii mai sus decît anul trecut.
,