Plăţile online cu cardul au urcat cu 11%,
Comerţul electronic cu plata online a crescut în primele nouă luni cu 11% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la 121,4 milioane euro, conform datelor Romcard, citate de furnizorul de soluţii de profil ePayment. Furnizorul a procesat 89% din volumul plăţilor online, respectiv 106,7 milioane de euro, în urcare cu 13%. "Deşi 2011 este un an marcat de instabilitate economică, industria comerţului electronic şi-a păstrat ritmul de creştere de două cifre şi rămîne o piaţă în plină dezvoltare. Mă refer în primul rînd la creşterea interesului companiilor care se orientează astfel către un nou canal de vînzare şi promovare, dar şi la creşterea competiţiei în industrie, în special din partea băncilor care se arată acum mult mai interesate în dezvoltarea şi promovarea acestui segment, ceea ce nu poate fi decît benefic industriei", a declarat Daniel Nicolescu, CEO ePayment, companie membră a PayU Group. Altă tendinţă în industria comerţului electronic este diversificarea coşului de cumpărături. "Conform datelor companiei, segmentele magazinelor online care comercializează flori, cărţi şi cadouri au crescut cu 75%, 76% şi respectiv 64%, iar creşteri semnificative s-au înregistrat, de asemenea, şi pe alte categorii de produse, precum jucării (56%) sau confecţii (24%), valoarea coşului mediu crescînd, de asemenea, cu 21% şi atingînd valoarea de 69 euro", se precizează în comunicat. Pentru finalul anului, Romcard şi ePayment îşi menţin estimările privind o creştere a pieţei comerţului electronic cu plata online la peste 160 milioane euro. Piaţa va creşte şi anul viitor, în special datorită unor produse, servicii şi acţiuni de promovare noi, care vor atrage cumpărătorii online, potrivit ePayment. În 2010 ePayment a procesat peste două milioane de tranzactii, în valoare de 121 milioane de euro, reprezentînd 90% din volumul total al Romcard.