Economic

Contestatarii de meserie de la licitaţii riscă procese cu statul

Ziarul de Vrancea
29 sep 2011 616 vizualizări
“Vom avea şi măsuri aşa cum am promis de la începutul mandatului. Vom recupera în instanţă pagubele produse statului roman", arată Anca Boagiu, ministrul Transporturilor

Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a declarat ieri că va recupera in instanţă pierderile cauzate statului de către firmele "contestatoare de profesie", care blochează rezultatul licitaţiilor şi amînă investiţiile în infrastructură, şi le-a transmis constructorilor să accelereze ritmul lucrărilor. "Contestatarilor de profesie, că avem şi aşa ceva - ştiu sau nu să scrie oferte, ştiu sau nu să citească caiete de sarcini, la sfîrşitul licitaţiei trebuie să conteste - le adresez rugămintea să înţeleagă că atunci cînd nu eşti în stare să scrii o ofertă, pe care nu o evaluează doar comisiile noastre, ci şi ale ANRMAP-ului şi ale UE, nu faceţi altceva decît să blocaţi investiţiile Romaniei. Vom avea şi măsuri aşa cum am promis de la începutul mandatului. Vom recupera în instanţă pagubele produse statului roman", a spus Boagiu la deschiderea unei expoziţii feroviare din Gara de Nord. Ea a dat exemplul unei licitaţii pentru implementarea unui sistem performant de comunicaţii feroviar de pe Coridorul IV paneuropean, blocată de contestaţii. "Blocarea fondurilor prin diverse metode, blocînd ERTMS-ul pe Coridorul IV nu faceţi altceva decît să blocaţi 2,2 miliarde de euro investiţii în infrastrucură pentru că licitaţia este strîns legată de licitaţia pentru modernizarea infrastructurii", a afirmat ministrul. Pe de altă parte, Boagiu le-a mulţimit constructorilor care "au înţeles că preţurile nu pot fi urcate pînă în stele" şi a amintit de negocierile dintre Metrorex şi Astom, prin care costurile cu mentenanţa ale operatorului de metrou au scăzut cu aproximativ 30%. "Muţumesc celor care au înţeles că preţurile nu pot fi urcate pînă în stele, dar e vorba şi de ceilalţi care nu înţeleg că nu putem să lucrăm la preţuri de două ori mai mari, să reparăm o locomotivă ca şi cînd am construi una nouă. ştim din alte ţări preţurile cu care se lucrează", a menţionat Boagiu. Ea a spus că a sfătuit operatorul CFR Călători să negocieze contractele cu furnizorii pentru a scădea preţurile contractelor şi să rezilieze acordurile în cazul în care negocierile eşuează. "Sfătuiesc CFR Călători să rezilieze dacă nu pot negocia preţul în jos. Noi le vom oferi sprijin juridic", a declarat Boagiu. Ea a spus că ministerul pe care îl conduce "a făcut un efort" şi a convins Comisia Europeană să prelungească perioadă pentru absorbţia fondurilor ISPA, în cazul modernizării liniilor Bucureşti-Constanţa şi Bucureşti-Braşov, salvînd statul de la plata unui miliard de euro către CE. "Aceasta era suma pe care ar fi trebui să o returnăm UE dacă lucrările nu vor fi terminate la timp. Aş aprecia dacă aţi accelera ritmul de lucru ca să nu avem surprize la sfîrşitul anului", a menţionat Boagiu. Ministrul a vorbit şi de proiectul liniei de mare viteză pe relaţia Constanţa-Bucureşti-graniţa spre Ungaria. "Colegii mei omologi din UE lucrează la studiile de fezabilitate pentru linia de mare viteză şi sper să intrăm şi noi în lumea civilizată. Unii sînt sceptici, eu nu sînt", a mai spus Boagiu.



În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.