Economii de 10 milioane euro din fuziunea BCR Asigurari cu Omniasig
"Suma de 10 milioane de euro se refera doar la economiile anticipate in urma fuziunii dintre Omniasig si BCR Asigurari si nu la economiile totale din Romania. In mod evident, aceste economii nu vor veni in acest an, intrucit fuziunea abia a fost initiata si avem nevoie de acordul autoritatii de reglementare. Astfel, ne asteptam, daca vom avea noroc, sa avem autorizatia pina la sfirsitul acestui an, dar nu pariez pe asta", a declarat directorul general ajunct al VIG, Peter Hagen, dupa anuntarea rezultatelor financiare, in 18 august. La inceputul lunii august, actionarii Omniasig VIG au aprobat fuziunea preliminara cu BCR Asigurari, in calitate de societate absorbanta, si au imputernicit Directoratul asiguratorului sa intocmeasca proiectul de fuziune. Vienna Insurance Group (VIG) detine la BCR Asigurari o participatie de 95,93% din capital, iar la Omniasig de 98,86%. Grupul austriac mai controleaza in Romania si Asirom. Prin preluarea Omniasig, BCR Asigurari va deveni cel mai mare jucator local din industria de profil. In 2010, potrivit datelor Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor (CSA), Omniasig a incheiat pe locul trei, a subscris prime de 916,1 milioane de lei si a inregistrat o cota de 11,03% din piata asigurarilor generale si de viata. La rindul ei, veniturile BCR Asigurari s-au ridicat la 522,01 milioane de lei, rezultat care a adus companiei o cota de 6,29% din industria de profil, plasindu-se pe locul sapte. Dupa nivelul primelor, primii doi jucatori din piata sint Astra si Allianz-Tiriac. Hagen a afirmat ca VIG nu a lansat un program de fuziuni la nivel de grup, asa cum a procedat in timpul crizei financiare. "Ceea ce facem este sa lucram la o lista de prioritati, acolo unde putem obtine economii imediate. Unul dintre aceste cazuri este Romania, iar celalalt Polonia, unde am inceput fuziunea dintre PZM si InterRisk, iar procesul, care a debutat in 2010, va continua. Am fuzionat companii in Slovacia si Croatia, iar procesul este in derulare, chiar daca vom continua sa urmam si o abordare multi-brand", a mai spus Hagen.
,