Economic

Google va lansa in Europa un serviciu TV de continut online pe televizor

Ziarul de Vrancea
28 aug 2011 494 vizualizări
Google va lansa la inceputul anului viitor si in Europa serviciul TV, disponibil deja in SUA, care faciliteaza clientilor accesul la internet de pe televizor, folosind un browser, a declarat presedintele gigantului american, Eric Schmidt

Unele probleme aparute in timpul testelor au determinat analistii sa se intrebe daca Google chiar vrea sa continue acest proiect, insa Schmidt a dat asigurari ca grupul va continua sa promoveze serviciul si sa caute parteneri. Google TV, care permite utilizatorilor sa amestece continutul online cu cel TV pe un televizor, prin folosirea unui browser, a fost lansat in octombrie in SUA. Serviciul a fost intimpinat cu reactii diverse si a fost blocat imediat de trei retele importante de televiziune din SUA.
O mare parte din industria TV, ca si difuzorii de stiri si operatorii telecom, privesc cu prudenta Google si acuza de multe ori compania ca le "fura" veniturile din publicitate fara a contribui la costurile presupuse de crearea de continut. Adresindu-se celor mai importante nume din televiziunea britanica, Schmidt a cautat sa dea asigurari ca nu este cazul de suspiciuni si ostilitate. "Unii s-au temut, in SUA, ca vrem sa concuram cu retelele de televiziune sau cu creatorii de continut. De fapt, intentia noastra este exact opusul. Vrem sa sustinem industria continutului prin oferirea unei platforme deschise unde sa evolueze urmatoarea generatie de televiziune, la fel cum Android este o platforma deschisa pentru urmatoarea generatie de telecomunicatii mobile. Anticipam ca vom lansa Google TV in Europa la inceputul anului viitor", a aratat el.
Google TV nu a prins foarte bine pe piata americana, iar Logitech International, care furnizeaza echipamentele necesare pentru instalarea serviciului, a redus preturile la 99 de dolari pe set in luna iulie, de la un nivel initial de 299 de dolari. Google s-a aratat demult interesata de zona televiziunii, unde spera sa obtina o noua sursa de venituri din publicitate. Desi detine cel mai popular site de continut video din lume, YouTube, Google nu a reusit inca sa-si faca loc pe piata TV. Achizitia Motorola Mobility, anuntata saptamina trecuta, ar putea sustine ambitiile companiei in zona televiziunii. Motorola este cel mai mare furnizor de decodoare digitale din lume si livreaza echipamente pentru numerosi operatori de cablu TV din SUA.

 

 


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.