Economic

Cum isi mai pacalesc magazinele clientii

Ziarul de Vrancea
9 aug 2011 1531 vizualizări
conform Protectiei Consumatorului cele mai reclamate magazine sint: Carrefour, Kaufland sau Real

Hipermarketurile Carrefour, Kaufland, Real, Praktiker sint in topul listei cu reclamatiile primite de la consumatori in legatura cu produsele cumparate, a declarat, ieri, presedintele Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), Constantin Cerbulescu. Potrivit presedintelui ANPC, in primul semestru al acestui an au fost inregistrate 1.033 de reclamatii care vizeaza produsele achizitionate din supermarketuri si hipermarketuri. Cerbulescu a precizat ca dintre acestea, 51 la suta au fost intemeiate, 34 la suta fiind solutionate amiabil. Pe primul loc in topul acestor reclamatii se afla Carrefour, cu 151 de sesizari, urmat de Kaufland - cu 143, Real - cu 122, Praktiker - cu 63, Dedeman - 58, Auchan - 57 si Rewe - cu 53. Potrivit lui Cerbulescu, Rewe a primit cele mai multe amenzi, in valoare de 690.000 de lei, urmat de Real, cu 182.000 de lei, Carrefour - 143.000 de lei, Artima - 117.100 de lei, Kaufland - 106.000 lei si Mega Image, cu 100.000 de lei. Cerbulescu a precizat ca in aceste magazine se comercializau produse la promotie, cum ar fi pachete de 8 bucati plus doua gratis, la care pretul produsului achizitionate separat, la bucata, era mai mic decit reiesea cel din promotie. O alta neregula pe care au sesizat-o reprezentantii ANPC se refera la prezentarea produselor sub o alta denumire decit cea data de producator, inducind in eroare consumatorii asupra caracteristicilor esentiale ale produselor. Potrivit ANPC, in primul semestru al anului, in urma abaterilor constatate la comercializarea produselor in astfel de magazine au fost aplicate sanctiuni contraventionale in 641 de cazuri. Amenzile pentru abaterile constatate in perioada mentionata au fost de 2,4 milioane de lei. Abaterile au vizat siguranta consumatorului, cum ar fi, de exemplu, lipsa advertismentelor (electrocutare) pe undite, comercializarea de preparate culinare nesigure, cu alte date de expirare decit cele reale, sub alta denumire decit cea reala sau informarea consumatorului, ca de exemplu lipsa traducerii in limba romana a principalelor informatii. In urma controalelor, comisarii ANPC au depistat unele practici comerciale incorecte, printre care neincadrarea in cantitatea neta declarata, diferente de pret intre cel afisat la raft si cel incasat la casa de marcat.




În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.