Boc catre muncitorii de la autostrada: Daca voi nu o sustineti, va tai capul!
Premierul Emil Boc, aflat pe santierul autostrazii Bucuresti-Ploiesti, a reprosat constructorilor ca unele portiuni ale lucrarii arata ca in "epoca de piatra" si i-a avertizat ca le va "taia capul", inclusiv prin aplicarea de penalitati, daca nu vor respecta termenele de finalizare a proiectului. "Trebuie sa sustinem investitiile, iar doamna ministru (al Transporturilor, Anca Boagiu-n.r.) a demonstrat ca poate face performanta. Daca voi nu o sustineti, va tai capul. In unele zone lucrurile arata bine, la altele sintem in epoca de piatra. Mingea este in terenul constructorilor", a spus Boc muncitorilor. La sfirsitul anului trecut, Boagiu a cerut Corpului de Control sa efectueze un control la Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) cu privire la autostrada Bucuresti-Ploiesti, fiind verificata respectarea prevederilor legale la schimbarea solutiei tehnice prin inlocuirea paminturilor de umplutura cu balast la constructie. Ulterior, ministerul a transmis o notificare de reziliere a contractului pentru tronsonul Moara Vlasiei-Ploiesti care expira la 30 mai, termen pina la care consortiul UMB Spedition, Pa&Co International, Euroconstruct Trading '98 si Tehnostrade trebuia sa remedieze problemele astfel incit contractul sa continue. Autostrada este impartita in doua sectoare, respectiv Bucuresti-Moara Vlasiei, unde lucreaza consortiul italian Impressa Pizzarotti/Tirrena Scavi, si Moara Vlasiei-Ploiesti, construit de asocierea Spedition UMB/Pa&Co International/Euroconstruct '98/Com-Axa. Schimbarea solutiei tehnice a tronsonului Bucuresti-Ploiesti a avut loc in 2009 pentru sectorul Moara Vlasiei-Ploiesti, unde lucreaza consortiul romanesc format din firmele UMB Spedition, Pa&Co International, Euroconstruct Trading '98 si Com-Axa. Valoarea lucrarilor a crescut astfel cu 25%, respectiv 181,11 milioane de lei, la 883,7 milioane lei, fara TVA, contractul fiind finantat de la bugetul de stat. Firma UMB Spedition este detinuta de omul de afaceri Dorinel Umbrarescu, firma Pa&Co International este controlata de Costel Casuneanu, iar Euroconstruct Trading '98 de Dan Besciu. Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a declarat, ieri, ca in acest an vor fi finalizati aproape 130 de kilometri de autostrada, printre care tronsoanele Timisoara-Arad, Medgidia-Constanta si Bucuresti-Ploiesti. In cei 129,2 km intra si centurile oraselor Arad si Constanta, a afirmat Boagiu intr-o conferinta de presa. Totodata, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) va finaliza modernizarea a 515 km de drumuri nationale, a adaugat ea.