Economic

Canalul Siret-Baragan si autostrada ce trece prin Focsani, pe masa Guvernului

Mihaela Beșleagă
1 aug 2011 2405 vizualizări
prefectul Ion Oprea nu a putut da informatii despre inceperea efectiva a lucrarilor, intrucit proiectele sint la nivel de analiza

Doua obiective majore de investitii din judetul Vrancea se afla in prezent in atentia Guvernului, fiind incluse pe o lista de 20 de obiective prioritare la nivel national, dupa cum a anuntat Prefectura. Prefectul Ion Oprea a declarat ieri ca au un impact major asupra economiei nationale doua proiecte: magistrala de irigatii Siret-Baragan si autostrada Ploiesti - Buzau – Focsani. Deocamdata insa, oficialul Guvernului in teritoriu nu a putut oferi date despre inceperea efectiva a lucrarilor sau valoarea lor, intrucit discutiile sint la nivel de analiza si documentare. Mai mult, realizarea canalului Siret-Baragan presupune costuri astronomice, de peste 3,6 miliarde de euro, care includ si sistemele de irigatii, si Executivul nu a identificat inca surse de finantare. “Magistrala Siret- Baragan este o lucrare de o exceptionala importanta nu numai pentru judetul nostru, ci pentru o zona mult mai mare, intrucit zona Carpatilor de Curbura este cunoscuta ca un pol al secetei. S-au executat lucrari, e drept nu de un volum si o valoare foarte mare, insa pe teritoriul judetului Vrancea au fost executate lucrari, totul este ca acestea sa continue intr-un ritm mai alert. Este o lucrare foarte mare in ceea ce priveste resursele alocate. Dupa estimari facute de specialisti acum citiva ani de zile, realizarea acestui obiectiv fundamental s-ar situa la peste 3,6 miliarde de euro. Important e ca acest proiect se gaseste pe masa Guvernului si sper ca in momentul in care se vor identifica solutii concrete de finantare lucrarea sa mearga intr-un altfel de ritm”, a declarat prefectul Ion Oprea. Acesta a spus ca si autostrada Ploiesti – Buzau – Focsani e momentan la nivel de documentare si ca nu poate avansa o suma pentru realizarea sa, cu atit mai putin data inceperii lucrarilor. Prefectul a mai declarat ca la nivelul judetului investitiile vor continua si la capitolul infrastructura din mediul rural, adica modernizarea retelelor de utilitati si baze sportive, conform Ordonatei nr. 7/2006 privind instituirea Programului de dezvoltare a infrastructurii din spatiul rural. (Mihaela BESLEAGA)

Valeriu Tabara: „Canalul Siret-Baragan, mai important decit o autostrada”
Ministrul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, Valeriu Tabara, a declarat într-o conferinta pe teme de agricultura, ca magistrala Siret-Baragan este mai importanta pentru Romania decit o autostrada, pentru ca ofera durabilitate productiei agricole. „Un astfel de obiectiv este mai important decit o autostrada deoarece îmi da durabilitate într-un sector vital pentru România, acela al productiei agricole, si nu într-unul care îmi da 10 tone la hectar pe un an si doua tone în anul urmator, ci îmi asigura opt tone la hectar în fiecare an, indiferent decit de senin este cerul. Formidabilul canal Siret-Baragan este doar o secventa din ceea ce va trebui sa faca România în urmatorii 100 de ani, nu spun 10 pentru ca nu este fezabil”, a precizat seful MADR. Acesta considera ca este foarte important sa ai apa la un nivel între 20 si 200 de metri cubi pe secunda, într-o zona puternic agricola a tarii, care este partea de est a Baraganului. Realizarea Canalului, de 190 km, ar permite irigarea a 500.000 de hectare din Cimpia Româna si obtinerea unor economii de 40-60% la energie deoarece transportul apei în sistemele de irigatii se va face preponderent gravitational si mai putin prin pompare. Proiectul fost aprobat înca din anul 1986, iar în anul 1987 a început executia primului tronson de canal. In lungime de 50 km, amplasat pe teritoriul judetului Vrancea, acesta asigura apa pentru irigarea unei suprafete de peste 150.000 hectare. Tronsonul II, pe o lungime de 140 km, amplasat pe teritoriul judetelor Vrancea, Braila, Buzau si Ialomita, urma sa fie aprobat ulterior. Pina în prezent au fost construiti 11 km, iar pentru finalizarea a 50 km sint necesari 350 milioane euro.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.