Clientii Goldman Sachs se bat pe actiunile Facebook
Cererea investitorilor pentru actiunile companiei care detine cea mai mare retea de socializare online s-a ridicat la mai multe miliarde de dolari, desi volumul oferit nu depaseste, potrivit surselor, 1,5 miliarde de dolari. Fascinatia clientilor bogati ai Goldman Sachs pentru Facebook pare sa depaseasca problemele evidente ridicate de statutul de companie detinuta privat, care nu raporteaza potentialilor actionari sau publicului rezultate financiare si alte aspecte ale afacerii. Goldman Sachs a oferit clientilor putine detalii despre masuratorile de trafic si publicitate sau alte rezultate ale retelei de socializare, iar despre profitul Facebook nu se stie nimic, afirma surse apropiate situatiei. Miercuri seara au aparut, intr-un document privind plasarea unor actiuni, citeva detalii suplimentare privind performantele Facebook. Potrivit unor surse care au avut acces la acest document, Facebook a avut un profit net de 200 de milioane de dolari in 2009, la venituri de 777 milioane de dolari. Nicio cifra pe 2010 nu este cunoscuta, dar analistii estimeaza ca compania a incasat pina la 2 miliarde de dolari anul trecut, datorita veniturilor din publicitate. Clientii bogati ai Goldman s-au batut toata saptamina pe actiunile plasate de Facebook prin intermediul bancii, in pofida lipsei informatiilor despre rezultatele companiei, situatie care aminteste de balonul speculativ cu companii IT de la sfirsitul anilor \'90.