76% dintre romani si-au redus consumul sau au ales produse ieftine
Studiul a fost realizat pe un esantion reprezentativ pentru Bucuresti si orasele cu peste 100.000 locuitori, in perioada 23-30 noiembrie. Au fost intervievate telefonic 802 persoane cu virsta cuprinsa intre 18 si 65 de ani, iar marja de eroare este plus/minus 3,45%, se arata intr-un comunicat al firmei de cercetare. Rezultatele studiului arata ca 22,8% dintre respondenti nu si-au modificat comportamentul de consum, in timp ce 76,6% si-au redus consumul sau au apelat la produse mai ieftine (45% au cumparat aceleasi produse, dar in cantitate mai mica, 11,8% au cumparat produse mai ieftine, dar in aceeasi cantitate, iar 19,8% au cumparat produse mai ieftine si in cantitate mai mica). Studiul mai arata ca efectele crizei sint din ce in ce mai prezente in vietile romanilor. Astfel, 47,6% dintre persoanele intervievate au afirmat ca sint afectate de criza in mare si foarte mare masura, comparativ cu un procent mai scazut, de 36,4%, anul trecut. Principalele efecte pe care criza economica le-a avut asupra familiilor respondentilor (studiul a vizat familiile extinse) au fost cresterea preturilor (76,2%), reducerea salariului sau a cistigurilor salariale (47,5%), pierderea locului de munca (17,4%) si in egala masura pierderea sau diminuarea beneficiilor extra-salariale si cresterea ratelor la credite datorita devalorizarii leului (cite 14,4%).