Fara cladiri mari in Bucuresti in urmatorii cinci ani
"Peste cinci ani, in Bucuresti se vor termina proiectele deja incepute, dar nu vor mai aparea cladiri noi, de mari dimensiuni. Nu cred ca mai apare vreun mall, si-asa sint prea multe", a declarat, ieri, Rohan, in cadrul evenimentului Meet the CEO, organizat de revista Business Magazin. El sustine ca cererea de ciment va alimentata in perioada mentionata de proiectele de infrastructura si constructia de locuinte, si mai putin de investitii in centre comerciale sau cladiri de birouri. Pe segmentul rezidential, managerul Carpatcement Holding estimeaza ca proiectele vor viza in principal ansambluri de locuinte, nu case individuale, in conditiile in care pretul terenurilor este in continuare ridicat. Mihai Rohan, unul dintre cei mai cunoscuti si experimentati manageri din industria locala a cimentului, apreciaza ca in Romania este nevoie de vointa si decizie politica, dar si de fonduri, pentru a fi realizate proiecte de constructii de anvergura, inclusiv realizarea de autostrazi. Pe de alta parte, el a caracterizat Romania din prezent drept "un vapor in deriva", cu oameni deznadajduiti, iar in perspectiva istorica drept o tara marcata de indecizia unor politicieni. "Romania nu are nici astazi un brand, si nu vorbesc de frunza, frunze se pot gasi", a spus el. Intrebat care a fost cel mai bun ministru al Transporturilor, Rohan a afirmat ca este greu de raspuns, pentru ca toti au stat putin, si desi au avut intentii bune, proiectele nu s-au materializat. "Cind vezi ca Albania are mai multi kilometri de autostrada decit Romania, ti se face rau", a spus Rohan. El a reiterat ca este necesara utilizarea betonului pentru constructia de autostrazi, in loc de bitum, dupa modelul altor state europene care folosesc aceasta varianta, mai ieftina si mai fiabila.