Economic

Motivarea Curtii Constitutionale pe Legea Educatiei

Ziarul de Vrancea
13 nov 2010 226 vizualizări
In motivarea deciziei privind Legea Educatiei, Curtea Constitutionala nu ofera nici un indiciu daca asumarea raspunderii pe actul normativ poate sau nu sa continue n patru judecatori nu au considerat procedura Guvernului ca fiind neconstitutionala, patru au sustinut acest lucru, iar al noualea s-a aratat de acord cu solutia dar nu si cu motivarea

Curtea Constitutionala (CCR) a publicat, vineri, motivarea deciziei prin care a constatat ca asumarea raspunderii Guvernului asupra Legii educatiei este neconstitutionala. Motivarea CCR nu aduce, insa, raspunsul privind continuarea sau intreruperea procedurii asumarii raspunderii Guvernului asupra Legii Educatiei. "Cu privire la solicitarea autorului sesizarii, in sensul ca instanta de contencios constitutional sa oblige Guvernul sa renunte la procedura angajarii raspunderii, Curtea constata ca aceasta cerere excedeaza competentei sale, solutia apartinind in exclusivitate autoritatilor publice aflate in conflict", se arata in motivarea CCR. In document se mai arata ca asumarea raspunderii de catre Guvern are caracter de exceptie, or, o astfel de procedura simplificata nu se impune in cazul Legii educatiei, aflate deja in dezbatere la Senat. "Astfel, nu subsista conditia urgentei care sa fi determinat o astfel de masura din partea Guvernului, cita vreme masurile prevazute in proiectul de lege intra in efectivitate incepind cu anul scolar 2011-2012", se mai arata in motivare. Judecatorii propusi la Curtea Constitutionala de actuala putere - Zegrean, Motoc, Minea si Puskás - au fost in dezacord cu opinia majoritara pe Legea educatiei, apreciind ca nu exista un conflict intre Parlament si Guvern privind asumarea raspunderii. Potrivit celor patru judecatori, conflictul juridic de natura constitutionala se poate declansa intre doua sau mai multe autoritati si poate privi continutul ori intinderea atributiilor lor decurgind din Constitutie, ceea ce inseamna ca acestea sint conflicte de competenta care pot crea blocaje institutionale.


Emil Boc, profesor de drept constitutional: "Continuam"


Decizia Curtii Constitutionale permite Guvernului sa continue procedura angajarii raspunderii pentru proiectul legii educatiei, a declarat, vineri, premierul Emil Boc. "Am decizia cu mine. Decizia permite Guvernului continuarea procedurii asumarii raspunderii, iar ca argumente sint cele care tin de motivarea deciziei. în cadrul Curtii, patru judecatori spun intr-un fel, patru judecatori spun intr-un alt fel, iar unul are o opinie concurenta. Nici in cadrul Curtii Constitutionale nu exista un punct de vedere majoritar cu privire la acest subiect. Apoi, din punctul nostru de vedere, din momentul in care Curtea a fost sesizata de presedintele Senatului despre existenta unui conflict juridic au mai intervenit doua elemente noi care ne fac sa credem ca procedura poate fi continuata si dusa pina la capat: in primul rind acceptarea de catre Parlament a angajarii propriu-zise prin citirea de catre primul-ministru a asumarii in fata plenului, dupa ce presedintele Senatului a sesizat CCR", a spus Boc. Al doilea argument invocat de Boc este depunerea motiunii de cenzura de catre opozitie in cadrul procedurii de asumare a raspunderii. "Deci, in concluzie, daca a existat un presupus conflict, asa cum spune Curtea, el s-a incheiat in momentul in care Parlamentul a acceptat ca primul-ministru sa citeasca asumarea, iar opozitia a reactionat cu motiune de cenzura", a sustinut seful Guvernului.


Mircea Geoana, inginer si jurist: "Intrerupem"


De cealalta parte, presedintele Senatului, Mircea Geoana, a anuntat, vineri, ca ii va cere premierului, in scris, retragerea angajarii, mentionind ca daca acesta nu va accepta, va cere convocarea BP reunite ale Parlamentului pentru luare unei decizii. Geoana a spus ca motivarea deciziei Curtii Constitutionale in cazul Legii educatiei confirma faptul ca angajarea raspunderii Guvernului este neconstitutionala si din punctul de vedere al urgentei adoptarii actului normativ, si din punct de vedere politic. El a precizat ca Birourile Permanente vor decide si in legatura cu motiunea de cenzura, ramasa, dupa decizia CCR, fara obiect. "Luni, cel mai probabil, cele doua Birouri Permanente sint convins ca vor transa atit soarta angajarii raspunderii, declarind-o fara obiect, cit si motiunea depusa de opozitie, care este de asemenea caduca", a afirmat el. Presedintele Senatului a spus ca exista un paragraf in motivare in care se spune ca aceasta Curte nu poate obliga Guvernul sa isi retraga angajarea, insa din punct de vedere politic aceasta procedura odata declarata neconstitutionala declanseaza "automat" obligatia Guvernului de a-si retrage angajarea.



În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.