Economic

Doar patru din zece romani sint atasati fata de compania in care lucreaza

Ziarul de Vrancea
3 nov 2010 248 vizualizări
Angajatii companiilor sint foarte interesati de situatia financiara a firmei, se arata in studiul GfK Romania

Aproximativ patru din zece romani au un nivel ridicat de atasament fata de compania pentru care lucreaza, iar cei mai apropiati de locul de munca sint angajatii din domeniile educatie, energetic si al utilitatilor, dar si din agricultura, potrivit unui studiu al companiei de cercetare GfK Romania. Compania a desfasurat in luna septembrie a acestui an un studiu de masurare a nivelului de atasament al romanilor fata de actualul loc de munca. Studiul s-a desfasurat online, pe un esantion de 602 persoane active profesional, cu educatie medie si superioara. "Coordonata fata de care romanii manifesta cea mai favorabila atitudine este echipa de lucru - respectul reciproc, spiritul de camaradenie, sentimentul de responsabilitate fata de atingerea obiectivelor importante, dar si schimbul de informatii si cunostinte", se arata in studiu. De asemenea, in studiu se precizeaza ca un alt capitol in sustinerea performantei unei companii fata de care romanii si-au exprimat o atitudine favorabila include modul in care firmele reusesc sa transmita clar obiectivele individuale si criteriile pentru realizarea acestora, precum si transparenta statusului financiar al companiei. Cu toate acestea, potrivit GfK, feedback-ul catre angajati pare sa se concentreze intr-o masura mai mica pe punctele tari ale acestora. "Preocuparea fata de dezvoltarea carierei oamenilor pe care ii conduc nu este, cel putin in prezent, un punct forte al angajatorilor locali, aceasta fiind ultima arie din clasament in ceea ce priveste gradul de satisfactie al angajatilor. Cu toate ca un segment relativ mare dintre cei intervievati considera ca pot avea un dialog deschis cu managerul lor direct despre dezvoltarea lor profesionala, ce lipseste in acest moment este un sistem de tip meritocratie care sa stea la baza deciziei de avansare, dar si interesul manifest al top managementului in ceea ce priveste dezvoltarea carierei angajatilor", a declarat, intr-un comunicat, Marina Udroiu, expert in cercetare organizationala, specialist GfK Employee Engagement Tool. Din punct de vedere geografic, studiul GfK arata ca nivelul de angajament cel mai ridicat este manifestat de salariatii din Muntenia, Dobrogea, Oltenia (aproape 50%) si cel mai scazut de cei din Moldova si Transilvania (37%). in orasele medii se concentreaza o proportie mai mare de atasament al angajatilor, spre deosebire de orasele mari. O alta concluzie a GfK este ca femeile sint mai implicate in activitatea organizatiei pentru care lucreaza decit barbatii, iar acest grad de angajament creste odata cu virsta in cazul ambelor sexe. Din punct de vedere al ocupatiei, studiul companiei de cercetare arata ca cei din top management se declara in mai mare masura implicati decit angajatii de pe alte nivele profesionale, iar cei cu studii medii ii devanseaza la acest capitol pe cei cu studii superioare. Angajatii din domeniile educatie, energetic si al utilitatilor, dar si din agricultura sint cei mai atasati de locul lor de munca (peste 50% dintre ei) in vreme ce, din punct de vedere al veniturilor, mai fideli sint cei cu venituri de peste 1.500 lei, potrivit companiei de cercetare.



În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.