Economic

CFR Calatori vrea sa concedieze 2.200 de angajati

Ziarul de Vrancea
2 nov 2010 507 vizualizări
Masura urmeaza sa fie luata anul viitor si este trecuta in planul de restructurare al companiei CFR Calatori vrea sa disponibilizeze anul viitor aproximativ 2.200 de angajati, reprezentind 15% din totalul de 15.000 de salariati, si sa investeasca 957 milioane de euro pina in 2019 pentru achizitia de rame electrice, automate de bilete si un sistem de control prin porti de acces la tren.

Masurile sint incluse in programul de restructurare si rederesare economico-financiara a CFR Calatori si obtinut de agentia MEDIAFAX. La elaborarea programului, compania a tinut cont de recomandarile Bancii Mondiale prezentate Ministerului Transporturilor, in vederea realizarii unui buget de venituri si cheltuieli echilibrat pentru anul viitor, fara pierderi. Surse din industria feroviara au declarat ca programul a fost avizat de ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, urmind sa fie prezentat pentru aprobare reprezentantilor FMI. La finele primului semestru, operatorul feroviar avea 15.000 de angajati, cu 2.000 de persoane mai putin fata de 2008. Potrivit estimarilor companiei, introducerea mersului trenurilor cadentat ar putea aduce in 2011 o economie anuala de aproximativ 400 mililoane lei (100 milioane euro) numai din costurile de exploatare directe, numarul de calatori va creste cu 15%, iar incasarile pe sectiile unde se va introduce mersul cadentat s-ar putea majora cu 20%. Totusi, in document este precizat ca exista riscul sa existe dificultati in aplicarea traficului cadentat din cauza degradarii continue a infrastructurii feroviare. Introducerea traficului cadentat va presupune suplimentarea personalului din tren prin recalificarea profesionala a salariatilor din sectorul de exploatare vagoane. Totodata, compania vrea sa cumpere 120 automotoare diesel si 120 rame electrice noi cu 927 milioane euro, un sistem control prin porti acces cu 20 milioane euro si automate de bilete cu 10 milioane euro. "Efectele finale ale investitiilor pentru un orizont de plan anul 2019 prin cumularea efectelor financiare generate de investitiile estimate la un total de circa 957 milioane euro duce la un efect financiar pozitiv in valoare totala de 1,351 miliarde euro, astfel 1,3 miliarde euro venituri din exploatarea trenurilor formate din automotoare si rame, 32 milioane euro venituri suplimentare prin utilizarea portilor de acces si 19 milioane euro reduceri de costuri prin utilizarea automatelor de bilete", se precizeaza in document. Insa, investitia va putea fi realizata numai daca va fi asigurata o garantie guvernamentala pentru finantare deoarece resursele financiare existente pot asigura numai achizitia de material rulant second hand si adaptate la conditiile de circulatie CFR. Perioada estimata achizitiei si livrarii celor 240 de automotoare este 2011-2019, astfel ca licitatiile trebuie sa aiba loc in intervalul 2011-2012, iar livrarile sa inceapa in finalul anului 2012 si urmatorii ani, cu densitate de aproximativ 18-20 de unitati pe an din fiecare categorie.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.