Furnizorii de internet, obligati sa publice date despre reclamatiile clientilor
Astfel, furnizorii de servicii de acces la internet vor avea obligatia publicarii parametrilor de calitate administrativi precum termenul necesar pentru furnizarea accesului la internet, termenul de remediere a deranjamentelor, frecventa reclamatiilor utilizatorului, a celor referitoare la deranjamente si privind corectitudinea facturarii, precum si termenul de solutionare a reclamatiilor utilizatorilor, se arata intr-un comunicat al ANCOM. Totodata, furnizorii cu peste 1.000 de conexiuni vor publica si parametrii de calitate tehnici, precum viteza de transfer a datelor, intirzierea de transfer, variatia intirzierii de transfer si rata pierderii de pachete. Furnizorii de servicii de acces la internet mentionati vor realiza, administra si pune la dispozitia utilizatorilor o aplicatie proprie care sa masoare si sa evalueze, in timp real, indicatorii tehnici de calitate pentru serviciul de acces la internet. "ANCOM considera ca imbunatatirea gradului de informare a utilizatorilor contribuie la cresterea puterii consumatorilor si a capacitatii acestora de a-si apara mai bine interesele, si in acelasi timp stimuleaza si sustine concurenta. Utilizatorii informati, care sint pregatiti sa-si exercite abilitatea de a alege, pun o presiune necesara asupra furnizorilor, stimulindu-i sa ofere servicii inovatoare, la o calitate tot mai buna si la tarife tot mai competitive", a declarat in comunicat, presedintele ANCOM, Catalin Marinescu.