Economic

Piata romaneasca mai poate absorbi cel mult 20-30 de centre comerciale

Ziarul de Vrancea
27 sep 2010 508 vizualizări
Piata romaneasca mai poate absorbi maxim 780.000 metri patrati de spatii comerciale moderne, respectiv centre si galerii comerciale, adica un stoc total de 2,1 milioane metri patrati, avind in vedere venitul mediu pe cap de locuitor, potrivit unei analize a DTZ Echinox

"Romania mai poate absorbi, in urmatorii ani, circa 37 metri patrati spatii moderne de retail la mia de locuitori pentru a ajunge la un maxim de 100 de metri patrati la fiecare 1.000 de locuitori, adica un volum total de 784.000 metri patrati", se mentioneaza in analiza DTZ. Luind in calcul dimensiunea spatiilor comerciale livrate pina in prezent, 780.000 metri patrati ar insemna 20-30 de astfel de proiecte. Stocul de spatii moderne de retail, potrivit companiei de consultanta imobiliara, se situeaza in prezent la 1,3 milioane de metri patrati. Analiza se bazeaza pe faptul ca in Polonia, Cehia si Ungaria, salariul mediu net lunar este aproape dublu fata de cel din Romania, respectiv 670 euro, 679 euro, 504 euro, fata de 353 de euro. In aceste tari, media stocului la 1.000 locuitori este de circa 200 metri patrati, astfel ca, in Romania, unde salariul mediu net este la jumatatea celui din tarile comparabile, nivelul de saturatie al pietei romanesti va fi atins la un volum de 100 metri patrati la 1.000 locuitori. Pe linga volumul de metri patrati la mia de locuitori, ponderat cu venitul mediu pe cap de locuitor, DTZ a mai luat in calcul rata somajului si evolutia vinzarilor pe segmental retail fata de anul anterior. "Volumul maxim care poate fi absorbit de piata romaneasca se situeaza la jumatate fata de restul tarilor central si est europene, datorita veniturilor medii semnificativ mai mici ale populatiei Romaniei", se arata in analiza. Razvan Sin, seful departamentului de retail al DTZ, a declarat ca viitoarele proiecte din Romania vor putea fi asimilate usor de orasele mici, de peste 10.000-15.000 de locuitori, ocolite pina acum de investitori, de care deja retailerii de tip discount sint interesati, dar si de marile orase neacoperite sau acoperite insuficient. "Vin foarte multe proiecte, retailerii, mai ales cei de tip discount, precum Lidl, Penny, se uita la zone subdezvoltate din punct de vedere al investitiilor de retail. Apar proiecte mici in orase de dimensiuni mici, unde retailerii Deichmann sau Takko vor sa fie prezenti", a spus Sin.



În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.