Economic

Explozie de clienti care se pling ca sint trasi in piept de firmele de asigurari

Ziarul de Vrancea
22 sep 2010 302 vizualizări
Cele mai multe persoane reclama neplata despagubirilor la politele CASCO si cele RCA u numarul plingerilor la CSA a crescut cu peste 120% la sase luni, depasind 5.000

Comisia de Supraveghere a Asigurarilor (CSA) a primit, in primul semestru, 5.028 de reclamatii privind serviciile asiguratorilor sau ale brokerilor, cifra in crestere cu 121,7% fata iunie 2009, potrivit datelor institutiei. Din totalul reclamatiilor, 4.026 au avut ca obiect neplata despagubirilor cuvenite, ca urmare a neconcordantelor stabilite de asiguratori in dinamica accidentelor, a reparatiilor suplimentare efectuate si neconstatate initial sau ca urmare a constatarii unor avarii mai vechi, conform informatiilor publicate intr-un buletin al CSA. "Un numar de 371 de reclamatii, reprezentind 7,38% din total, au avut ca obiect recalcularea valorii despagubirilor cuvenite", se arata in buletin. Pe categorii de polite, cele mai importante evolutii au fost inregistrate de asigurarile CASCO, acestea crescind cu 80,1% fata de iunie 2009, asigurarile RCA - 134,3% si asigurarile de viata - 50%. "Cauzele acestor cresteri sint disfunctionalitatile aparute in protocolarea unor cazuri de daune RCA solutionate prin constatul amiabil, determinate de completarea incorecta a formularului «Constatare amiabila de accident» atit de catre asigurati cit si de pagubiti, astfel incit, in multe situatii, acesta nu furnizeaza acele elemente si fapte necesare solutionarii dosarelor de dauna", se mentioneaza in buletin. De asemenea, CSA explica aceste cresteri prin necunoasterea de catre asigurati a conditiilor de asigurare facultativa CASCO sau a conditiilor generale aferente celorlalte tipuri de asigurari facultative, precum si prin disfunctionalitatile aparute intre asiguratori si unitatile de reparatii auto care au dat nastere la nemultumiri din partea unor asigurati. "Acestea deriva in principal din nerespectarea de catre unitatile reparatoare a timpilor normati de manopera si a cantitatilor de materiale aferente operatiunilor precum si a preturilor rezultate din sistemele de evaluare a pagubelor utilizate de asiguratori (gen AUDATEX, DAT, etc), generindu-se astfel neintelegeri in stabilirea cuantumului despagubirilor", se precizeaza in buletin. In perioada analizata, CSA a solutionat favorabil 2.960 de petitii, adica 58,9% din totalul reclamatiilor inregistrate in aceasta perioada. La nivelul anului 2009, Comisia a primit 6.041 de reclamatii, cifra de peste trei ori mai ridicata decit in urma cu un an.



(


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.