Economic

Investitiile comerciale, maturate de criza

Ziarul de Vrancea
14 sep 2010 204 vizualizări
Din cauza scaderii vinzarilor, formatul centrelor comerciale a fost modificat ca sa permita deschiderea de magazine profilate pe reduceri

Investitiile in centre comerciale au frinat puternic in urma crizei, o singura unitate fiind deschisa in prima jumatate a acestui an, si doar "o mina de proiecte" ar putea fi finalizate in semestrul al doilea din 2010 si pe parcursul anului viitor, reiese dintr-un studiu al Cushman & Wakefield. Totodata, in urma deciziei multor retaileri de a inchide numeroase magazine pentru a reduce costurile, ratele de neocupare au crescut atit in centrele comerciale vechi, cit si in cele noi. Managerii au modificat in unele cazuri formatul pentru a include magazine de tip discount, principalul motor al pietei in ultimele 12-18 luni, noteaza compania de consultanta. Totusi, proiectele importante din orasele mari si-au conservat pozitia. "Desi performanta centrelor comerciale din Romania a fost sever afectata de criza economica, proiectele dominante din Bucuresti si din alte orase mari si-au pastrat gradul de ocupare si interesul din partea retailerilor internationali", a declarat Razvan Gheorghe, partener si managing director la Cushman & Weakefield Romania. Potrivit acestuia, piata este dominata tot mai mult de retailerii internationali, indeosebi cei din Germania, Austria si Franta, iar brandurile cu produse de tip discount "s-au potrivit cel mai bine cu scaderea venitului cheltuibil al majoritatii populatiei". La nivel european situatia este similara, piata centrelor comerciale fiind aproape blocata in ultimii doi ani. Suprafata centrelor comerciale noi deschise in primul semestru din 2010 este de numai 2,1 milioane metri patrati, in scadere cu 30% fata de aceeasi perioada a anului trecut. In Europa s-au inaugurat 64 de noi centre comerciale in primele sase luni. Cele mai puternice cresteri, ca suprafata inchiriabila, au fost inregistrate in Rusia, Bulgaria si Turcia, Romania situindu-se pe pozitia a saptea din cele 34 de tari, cu circa 120.000 de metri patrati de spatii noi, reiese din studiul Cushman & Wakefield. Aceste cifre includ insa atit centrele comerciale noi, cit si extensiile proietelor existente.



În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.