Economic

Consumul de bunuri de larg consum a scazut pentru prima data in ultimii 10 ani

Ziarul de Vrancea
2 sep 2010 524 vizualizări
Consumul casnic de bunuri de larg consum a scazut in primul semestru cu 4%, in moneda nationala, comparativ cu aceeasi perioada din 2009, fiind primul declin inregistrat in ultimii zece ani, produsele de ingrijire personala si cele pentru curatenia locuintei fiind cele mai afectate, potrivit GfK

"Este primul declin inregistrat in ultimii zece ani, perioada in care ratele de crestere de la an la an au variat intre 7% si 25%. In contextul deloc prietenos din punct de vedere economic si politic, consumatorii au rarit vizitele la magazine, cele mai afectate din acest punct de vedere fiind supermarket-urile", a declarat, intr-un comunicat, Raluca Raschip, consumer tracking director in cadrul companiei de cercetare a pietei GfK Romania. Din analiza principalelor categorii de bunuri de larg consum, s-a observat ca produsele de ingrijire personala si cele pentru curatenia locuintei sint cele mai afectate, valoarea cheltuita fiind cu 7%, respectiv 4% mai mica. Printre categoriile cu cele mai mari scaderi in volum se remarca deodorantele (-21%), produsele de curatat universale (-19%), tabletele de ciocolata (-18%) "" in special datorita faptului ca au fost achizitionate de mai putini consumatori. In primele sase luni ale anului, comertul modern a atras 45% din cheltuielile gospodariilor pentru bunuri de larg consum, fata de 43% in perioada similara din 2009. Cele mai dinamice formate ramin in continuare magazinele de tip discount cu o rata de crestere de 11%, in timp ce supermarket-urile se afla pe un trend descendent (-9% in valoare fata de prima jumatate a anului 2009). Cotele de piata in valoare la nivel total Romania ale diverselor forme de comert au ramas relativ constante in primul semestru din 2010 fata de aceeasi perioada din 2009. Astfel, hipermarketurile detin potrivit GfK o cota de piata de 21% fata de 20%, supermarketurile - 12% fata de 13%, magazinele de tip discount - 10% fata de 8%, in timp ce magazinele cash-carry au ramas la sfirsitul lunii iunie cu aceeasi cota de 2%. Cea mai mare parte a pietei 41% este detinuta de buticurile si magazinele alimentare de cartier, acelasi nivel ca in 2009, in timp ce vizatorii stradali si din piete reprezinta 4% din piata. Totodata, alte forme de comert au pierdut doua puncte din piata, cota acestora scazind la 10%.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.