Economic

Revolta contra bancilor se coace pe internet

Ziarul de Vrancea
2 sep 2010 362 vizualizări
Mii de clienti clientii nemultumiti s-au organizat pe internet si ameninta institutiile financiare cu procese colective

Clientii nemultumiti ai bancilor din Romania au format mai multe grupuri pe internet, in cadrul carora discuta despre problemele pe care le intimpina in relatia cu bancile si pun la cale strategii pentru declansarea unor procese colective nationale, in care ar putea fi implicate mii de persoane. Trendul infiintarii de astfel de grupuri a fost declansat de clientii Volksbank din Timisoara, care au format un grup pe Yahoo in luna iunie. Ulterior, aceasta tendinta a fost continuata prin deschiderea unor grupuri pentru clientii BCR, Bancpost si, cel mai recent, Raiffeisen Bank. Mai mult, clientii Volksbank s-au aliat deja in lupta impotriva bancii, iar aproximativ 100 de persoane s-au intilnit marti seara la Bucuresti pentru a discuta cu avocatii si reprezentantii institutiei. In urma acestei intilniri, numarul de membrii ai grupului clientilor Volksbank din Bucuresti a urcat de la aproape 700 de persoane marti seara, inainte de intilnirea cu avocatii si reprezentantii bancii, la peste 800 de persoane. Grupul clientilor Volksbank din Timisoara numara miercuri peste 300 de persoane, iar cel al clientilor BCR aproape 400 de persoane. Grupul autointitulat "impotriva abuzurilor Raiffeisen" a fost infiintat miercuri. Avocatul Gheorghe Piperea, care reprezinta o parte dintre clientii bancilor, a declarat ca miercuri existau circa 900 de persoane care vor sa dea in judecata Volksbank, comparativ cu numarul de aproximativ 600 de persoane inregistrat marti. "Inainte sa incepem procesul propriu-zis vrem sa incercam o conciliere cu Volksbank, iar sansele de reusita sint de 50 - 50%. S-ar putea ca banca sa revina la sentimente mai bune. in sens contrar, vom inainta plingerea la instanta in circa 10 zile", a mentionat Piperea. Cristian Radu, reprezentant al Volksbank, a declarat ca institutia incearca sa inteleaga problemele cu care se confrunta fiecare client, in functie de tipul de credit pe care il are, dar a mentionat ca grupul de pe Yahoo nu are o organizare formala. Intrebat despre faptul ca tot mai multi clienti ai bancilor se organizeaza in grupuri pe internet, Piperea considera ca acest lucru era "de asteptat", in contextul in care "bancile s-au comportat ca niste camatari cu acte, introducind in contracte tot felul de clauze bizare". Mai multi clienti ai Volksbank au cistigat deja procese impotriva Volksbank, unii dintre acestia venind la intilnirea organizata marti pentru a-i incuraja pe ceilalti participanti. "Am primit un sfat de la un angajat al dumneavoastra sa va dau in judecata. Am facut-o si am cistigat. ii multumesc!", a transmis unul dintre clientii reprezentantilor Volksbank. Piperea a mentionat ca a discutat unele chestiuni tehnice si cu clienti ai BCR. Ionut Stanimir, sef comunicare externa la BCR, a explicat ca au existat clienti care s-au interesat deja de continutul actelor aditionale care trebuie semnate in baza Ordonantei de Urgenta 50, iar banca pune la punct detaliile in acest moment. "Intre timp le-am oferit clientilor raspunsuri la intrebarile lor, in special la cele legate de costul finantarii", a mentionat Stanimir.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.