Economic

Piata bunurilor de folosinta indelungata a mai pierdut 15%

Ziarul de Vrancea
17 aug 2010 455 vizualizări
Luind in calcul si cresterea TVA incepind cu 1 iulie, tendinta negativa ar putea continua

Piata romaneasca a bunurilor de folosinta indelungata a scazut in al doilea trimestru din acest an cu 15%, comparativ cu perioada similara din anul 2009, de la 313 milioane de euro la 266 milioane de euro, cele mai importante reduceri ale vinzarilor fiind inregistrate de sectoarele IT si telecom. "Piata romaneasca a bunurilor de folosinta indelungata si-a incetinit scaderea in al doilea trimestru din 2010, valoarea vinzarilor fiind doar cu 15% mai mica comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Cu toate acestea, trebuie remarcat ca valoarea totala este mai mica decit in primul trimestru si, luind in calcul si cresterea TVA incepind cu 1 iulie, tendinta negativa ar putea continua", se arata intr-un studiu al companiei de cercetare GfK Romania. In aprilie-iunie, sectorul electronicelor de larg consum a afisat o usoara crestere de 1,3%, atingind vinzari de 55 milioane euro, cele mai mari cereri fiind inregistrate pentru produse cum ar fi Panel TV si console pentru jocuri video. Pentru restul electronicelor ratele de crestere au ramas negative. "Nici pentru produsele sezoniere, cum ar fi camerele video si sistemele de navigatie, performanta nu a fost una spectaculoasa in aceasta perioada. in general, consumatorul a optat pentru modele care sa fie atractive ca pret", se arata in raport. Piata aparatelor foto a ramas stabila, cu vinzari de noua milioane de euro in intervalul analizat. In ceea ce priveste piata de electrocasnice mici, acest segment a inregistrat in al doilea trimestru al anului o scadere de 1,7%, mai mica decit in perioadele anterioare. "Redresarea pietei provine de la o serie de categorii de produse care au inceput sa creasca cu ceva timp in urma, precum aparatura pentru prepararea alimentelor, fierbatoarele electrice, masinile de tuns si, de asemenea, de la noi categorii in crestere - aparatele pentru prepararea bauturilor calde, aparatele de ras electrice si epilatoarele", potrivit GfK. Din datele GfK mai reiese ca in trimestrul al doilea din acest an vinzarile de electrocasnicele mari s-au ridicat la o valoare de 70 milioane de euro, in scadere 13,6% fata de perioada similara din 2009. Cu toate acestea, piata de profil a depasit valoarea din primele trei luni ale anului, sub influenta factorilor sezonieri care au sporit vinzarile de produse de racire. "Un alt factor care a contribuit la imbunatatirea vinzarilor a fost efectul de crestere iminenta a TVA-ului care a influentat opinia publica si a creat cerere", conform informatiilor companiei de cercetare. Sectorul IT a scazut in al doilea trimestru al acestui an, in comparatie cu perioada corespunzatoare a anului trecut, cu 20,5%, atingind o valoare de 69 milioane de euro. Al doilea trimestru al anului 2010 a adus o scadere si a pietei de telecomunicatii hardware (telefoane mobile si smartphone-uri), de 28,5% in comparatie cu perioada corespunzatoare a anului trecut, atingind o valoare de 39 milioane de euro. "Scaderea generala a preturilor medii pentru telefoane mobile si smartphone-uri a dus la o scadere a valorii pietei", se mai arata in datele GfK. In ceea ce priveste piata echipamentelor de birou, acest sector a coborit cu 28,9% in al doilea trimestru al anului, comparativ cu aceeasi perioada a anului 2009, ajungind la o valoare de sapte milioane euro, pe fondul lipsei de proiecte.




În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.