Veniturile Orange în Romania au scazut cu 8,8% în primul semestru
Orange Romania a inregistrat in primele sase luni venituri din servicii personale de 437 milioane euro, in scadere cu 9,5% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Compania avea, la finele lunii iunie, 10,471 milioane de clienti, fata de 10,995 milioane la finele anului trecut, respectiv 10,354 milioane la jumatatea lui 2009. Din numarul total de utilizatori, 2,357 milioane reprezentau la finele primului semestru clienti broadband (internet si date mobile), de la 2,708 milioane la sfirsitul lui 2009, respectiv 2,223 milioane la jumatatea anului trecut.
Veniturile inregistrate de Orange in Romania in trimestrul al doilea au scazut cu 7,4%, de la 267 milioane euro la 247 milioane euro, in timp ce incasarile din servicii ale companiei pe piata romaneasca au coborit cu 7,8%, de la 243 milioane euro la 224 milioane euro. Venitul mediu pe utilizator (ARPU), raportat de Orange ca veniturile generate de retea in ultimele 12 luni si raportate la media ponderata a numarului de utilizatori din aceeasi perioada, s-a plasat in Romania, la 30 iunie, la 85 de euro, fata de 108 euro la jumatatea anului trecut. "Urmind tendinta din prima parte a anului, nivelul veniturilor a continuat sa se stabilizeze si a consemnat imbunatatiri de la luna la luna. Conform estimarilor noastre, cota valorica de piata a companiei a crescut datorita evolutiei ARPU si a bazei de clienti cu abonamente. Chiar daca baza de clienti prepay a scazut pe fondul deteriorarii conditiilor economice, estimam ca pe acest segment cota valorica de piata a ramas stabila", a declarat directorul general al Orange Romania, Thierry Millet, intr-un comunicat al companiei.
Pe segmentul datelor mobile, Orange Romania a obtinut o crestere cu 29% a veniturilor in al doilea trimestru al anului comparativ cu trimestrul anterior, se arata in acelasi comunicat. Cresterea pe acest segment a fost sustinuta in principal de lansarea pachetelor cu smartphone-uri la tarife accesibile pentru un numar tot mai mare de clienti si a optiunilor dedicate pentru accesul la internet pe mobil.