May, Top Gear, despre Duster: O masina ieftina acceptabila tehnic
"Noul Duster, care nu trebuie confundat cu oribilul Duster vechi, este un fel de automobil off-road soft produs in Romania sub egida Renault (si putin a Nissan). Il conduc de ceva timp. Cred ca este bun", declara May intr-un comentariu publicat de The Telegraph. Intr-adevar, nu este foarte captivanta, si este destul de simpla, continua prezentatorul Top Gear. Finisarile interiorului sint rudimentare, iar dotarile de baza nu cuprind absolut nimic in afara de acele lucruri necesare pentru completarea interfetei dintre om si masina, precum un volan si niste pedale. "Insa, spre deosebire de alte autoturisme ieftine ca braga, nu iti da senzatia ca este un produs al unei natiuni care nu s-a obisnuit inca cu constructia de masini si ca are ca public tinta oameni care nu s-au obisnuit inca sa detina asa ceva, cum pareau Datsun-urile cind eram eu copil si cum se comporta Hyundai-ul Pony citiva ani mai tirziu. In final, Duster-ul este facut de Renault, are motorizari adecvate si se conduce cum trebuie", apreciaza May. Cind va sosi in Marea Britanie, ar trebui sa porneasca de la sub 11.000 de lire sterline, pret pentru care nu poti cumpara nici macar un Ford Fiesta standard, noteaza realizatorul. "Insa ceea ce dezvaluie cel mai intens, totusi, este ca producatorii auto mari, mainstream, au pierdut din vedere arta de a construi o masina cu adevarat basic (de baza - n.r.), ietina dar in acelasi timp acceptabila tehnica. Vedem Fiat-ul 500 ca pe o masina mica fara prostii, dar pare o poseta de fite pe linga asta (Duster - n.r.). Pina si Panda-ul (Fiat) pare ca exagereaza. si aceste masini sint mititele. Duster-ul poate gazdui decent cinci pasageri, are un portbagaj mare si toate cele", continua prezentatorul Top Gear. Seamana cu "Dormitorul din Arles" al lui Van Gogh - este un loc simplu, dar poti vedea inauntru tot ceea ce este necesar pentru fericire si multumire. Provoaca o scurta si sanatoasa reevaluare interioara despre ceea ce conteaza cu adevarat in viata, comenteaza James May.