Confectionarii vrinceni, obligati sa iasa cu un brand
Producatorii vrinceni de articole de imbracaminte isi dau interesul tot mai mult pentru a crea un brand propriu, care sa le asigure supravietuirea pe o piata din ce in ce mai aglomerata. Tendintele in vremuri de criza ale confectionerilor se contureaza in jurul imbinarii activitatii de productie cu designul propriu si vinzarea catre segmentului specific a produsului finit. Ieri, in cadrul unei conferinte organizate de Patronatul Industriei de Confectii si Tricotaje Romconf, producatorii autohtoni si-au exprimat deschiderea catre dezvoltarea marketingului local. "Nu e suficient sa stii sa produci, e important sa stii si sa vinzi", a spus Lidia Herescu, presedintele Romconf. In acesta idee a fost invitata pentru trei zile in Vrancea Annick Jehanne din Franta, profesor consultant la Institutul de Moda din Paris Mod"â„¢Spe. "Producatorii de imbracaminte din Romania au lipsuri la capitolul marketing, training, design, adaptarea produsului la piata. In schimb lucreaza la un nivel ridicat de calitate, oamenii sint pregatiti, lucruri foarte importante pe piata de imbracaminte. Oamenii vor sa cumpere produse de calitate", a spus Annick Jehanne. La intilnirea de la Hotelul Fashion Center a fost prezenta si Maricica Popoiu, reprezentantul casei de moda Verona Mode, care s-a declarat incintata de intilnirea cu Annick. "Am aflat de tendintele in lumea modei. Urmeaza sa fac o analiza si sa aflu cu cine ma aseman si apoi sa vad ce pret pot practica", a spus Maricica Popoiu. Confectionerii afla abia acum ca delasarea manifestata in ultimii 20 de ani este nociva pentru sectorul fabricarii imbracamintei, care a lucrat pina acum aproape excusiv in sistem lohn, deci a pus la bataie doar forta de munca. "Nu am stiut sa gindim in perspectiva. Au trecut 20 de ani si a fost mai simplu sa primim de la straini tot, noi numai sa asamblam dupa niste tipare", a spus vicepresedintele Romconf, Cezar Andrei Babii. De teama unui blocaj financiar in aceste conditii de criza, producatorii autohtoni de articole de imbracaminte se vad obligati sa iasa cu un brand care sa ii reprezinte si sa le aduca profit pe termen mediu si lung. (Daniel GIRLEANU)