Accidentul din Golful Mexic devine o catastrofa fara precedent
El a incriminat societatea britanica BP, care exploata platforma Deepwater Horizon, la aproximativ 70 de kilometri de coasta. Putul forat sub platforma elibereaza in fiecare zi aproximativ 800.000 de litri de petrol in ocean. "Sa fie foarte clar: BP este vinovata de aceasta scurgere de petrol. BP va plati", a subliniat el. Compania britanica actioneaza pe trei fronturi pentru a incerca sa opreasca scurgerea de petrol . Sase roboti submarini incearca sa inchida valva de securitate a putului, care cintareste 450 de tone, iar compania a inceput sa foreze puturi de urgenta pentru a reduce presiunea si a injecta o substanta care sa colmateze definitiv scurgerea de petrol. Prima operatiune a esuat deocamdata, iar cea de-a doua ar putea dura pina la trei luni. BP este in cursul fabricarii unui enorm "capac" de 70 de tone pe fundul oceanului, pentru a bloca scugerea de petrol. Duminica, presedintele BP America, Lamar McKay, a declarat ca fabricarea acestui "capac" este aproape terminata si ca el va fi "folosit fara indoiala in sase-opt zile". In cazul in care capul putului cedeaza, cantitatea de petrol deversata in Golful Mexic "ar putea depasi 16 milioane de litri pe zi", a avertizat la CNN amiralul Thad Allen, insarcinat cu coordonarea operatiunilor. Pata de petrol se intinde in prezent pe o suprafata de peste 200 de kilometri lungime.