Piata auto romaneasca a inregistrat in februarie cel mai mare declin din UE
Diminuarea pietei auto din Romania este, totusi, mai putin abrupta decit cea din ianuarie, cind numarul inmatricularilor de autovehicule noi destinate pasagerilor a scazut cu 84,6%, potrivit datelor Asociatiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). in februarie au fost inmatriculate 2.658 de autoturisme, comparativ cu 7.187 masini in aceeasi luna din 2009. Inmatricularile de autoturisme Dacia noi au inregistrat luna trecuta, insa, cea mai mare crestere din Europa (UE si statele EFTA - Islanda, Norvegia si Elvetia), in ritm anual, de 45,4%, la 17.491 de unitati. in ianuarie, avansul a fost de 69,7%. Totodata, cota de piata a producatorului auto roman a urcat la 1,8% in februarie, de la 1,6% in ianuarie si 1,3% in februarie 2009. In cazul grupului Renault, proprietarul Dacia, numarul total al inmatricularilor de autoturisme noi a avansat cu aproape 30%, la 108.150 de unitati. Cota de piata a crescut, de asemenea, de la 8,8% in februarie 2009 la 11,1% in perioada similara din acest an. Ernest Popovici, presedintele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA) apreciaza ca vinzarile de masini noi pe piata romaneasca nu vor depasi pragul de 100.000 de unitati in acest an, din cauza lipsei finantarii. "Chiar si cu ajutorul programului «Rabla», piata auto a masinilor noi tot nu va depasi 100.000 de unitati. Unul din principalele motive pentru regresul pietei este lipsa finantarii in domeniu", a precizat seful organizatiei de profil. Conform datelor APIA, anul trecut au fost vindute 130.193 de autoturisme, cu 52% mai putine fata de 2008. Intrebat care crede ca este motivul pentru care Romania a inregistrat in pimele doua luni ale anului cel mai puternic declin al pietei auto din UE, el a spus ca " pe plan local, recesiunea a fost mai puternica fata de celelalte tari europene".