Economic

Piata bunurilor de lux a scazut cu cu o treime

Ziarul de Vrancea
17 mar 2010 237 vizualizări
Conform firmei de consultanta CPP Management Consultants piata autohtona de lux s-a micsorat pina la 350 milioane euro

Piata bunurilor de lux din Romania a scazut in 2009 cu 30-35%, la 350 milioane euro, din cauza crizei, a declarat, ieri, Oliver Petcu, directorul general al firmei de consultanta CPP Management Consultants, care apreciaza ca segmentul isi va reveni in acest an. Potrivit unui raport realizat de CPP Managing Consultants, piata bunurilor de lux din Romania a depasit-o pe cea din Bulgaria, evaluata la 250 milioane euro, in timp ce piata din Serbia a atins 300 milioane euro. "Cele mai afectate piete din regiune sint Bulgaria si Ucraina, care isi vor reveni abia in 2011, in timp ce vinzarile de bunuri de lux in Ungaria si Polonia au stagnat. Estimam ca, la fel ca pietele din Cehia si Serbia, industria de lux din Romania isi va reveni in 2010", a spus Petcu. In 2009, in Romania au fost inregistrate scaderi de 20-30% pe majoritatea segmentelor destinate produselor de lux, cel mai mare declin fiind raportat in industria auto si ambarcatiuni de lux. Singurul segment care s-a pastrat la nivelul din 2008 a fost reprezentat de centrele de spa. In ceea ce priveste cererea de bunuri de lux, Constanta si Iasi se afla in fruntea clasamentului. "Pentru 2010, estimam o scadere de cel mult 5% pentru majoritatea segmentelor si o revenire totala a pietei in perioada sarbatorilor de iarna. De la aceste estimari sint excluse segmentul auto si yaht", a apreciat Oliver Petcu. Raportul CPP arata ca cea mai mare parte a brandurilor fashion de lux, operate in franciza, au inregistrat scaderi ale vinzarilor de pina la 20% anul trecut. Printre brandurile nominalizate se numara Max Mara, La Perla, Canali si Pal Zileri. In schimb, retailerul de accesorii si genti Louis Vuitton a avut cele mai bune rezultate, vinzarile fiind estimate la 3,1 milioane euro. In acelasi timp, Hugo Boss a raportat vinzari de 1,1 milioane euro, Canali de 1,9 milioane euro, Max Mara - 1,5 milioane euro si Ermenegildo Zegna - 2,4 milioane euro. In 2009 au fost inchise aproximativ sase-sapte magazine, printre acestea numarindu-se La Perla (francizor Alsa Boutique), Cerruti 1881, Versace Jeans Couture, magazinul pentru barbati operat de retailerul Face Concept Store, iar Hugo Boss a fost relocat. Alsa Boutique are in vedere in acest an si inchiderea sau o posibila relocare a magazinelor monobrand Marella si Mariella Burani.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.