Protectia Consumatorului se vrea nasul recuperatorilor
Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) analizeaza posibilitatea reglementarii domeniului companiilor de recuperare de creante, in conditiile in care exista plingeri legate de aceasta activitate. "Exista plingeri ale consumatorilor pentru toate tipurile de servicii financiare, incepind de la serviciile de creditare, la cele de plata si de recuperare. De exemplu unii consumatori nu sint anuntati si nu stiu ca nu vor mai lucra cu banca, ci cu o alta societate", a declarat, ieri, Mihail Meiu, director al departamentului de integrare europeana din cadrul ANPC, prezent la un seminar organizat de Finmedia. El a precizat ca nu exista statistici privind plingerile legate de activitatile de recuperare de creante, dar ca preocuparea consumatorilor exista, in conditiile in care acest domeniu nu este reglementat in prezent. Recuperarea de creante este activitatea prin care o companie incearca sa determine debitorului sa plateasca creditorului creantele restante, inclusiv eventualele majorari si penalizari percepute. Creditele cu restante totalizau la finele anului trecut 7,8 miliarde lei, in crestere de 2,8 ori fata de valoarea consemnata in decembrie 2008, de 2,8 miliarde lei, iar bancile au apelat din ce in ce mai mult la recuperatori pentru a recupera creantele detinute.