Economic

Protectia Consumatorului se vrea nasul recuperatorilor

Ziarul de Vrancea
17 mar 2010 662 vizualizări
Reprezentantii ANPC sustin ca, in prezent, recuperarea creantelor nu este reglementata

Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) analizeaza posibilitatea reglementarii domeniului companiilor de recuperare de creante, in conditiile in care exista plingeri legate de aceasta activitate. "Exista plingeri ale consumatorilor pentru toate tipurile de servicii financiare, incepind de la serviciile de creditare, la cele de plata si de recuperare. De exemplu unii consumatori nu sint anuntati si nu stiu ca nu vor mai lucra cu banca, ci cu o alta societate", a declarat, ieri, Mihail Meiu, director al departamentului de integrare europeana din cadrul ANPC, prezent la un seminar organizat de Finmedia. El a precizat ca nu exista statistici privind plingerile legate de activitatile de recuperare de creante, dar ca preocuparea consumatorilor exista, in conditiile in care acest domeniu nu este reglementat in prezent. Recuperarea de creante este activitatea prin care o companie incearca sa determine debitorului sa plateasca creditorului creantele restante, inclusiv eventualele majorari si penalizari percepute. Creditele cu restante totalizau la finele anului trecut 7,8 miliarde lei, in crestere de 2,8 ori fata de valoarea consemnata in decembrie 2008, de 2,8 miliarde lei, iar bancile au apelat din ce in ce mai mult la recuperatori pentru a recupera creantele detinute.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.