Economic

Mall-ul din Focsani nu mai e de vinzare

Mihaela Beșleagă
14 ian 2010 1689 vizualizări
Compania belgiana care a pus temelia European Retail Park din Focsani a renuntat la tranzactia cu un fond de investitii sud-african, pentru ca i s-a oferit un pret prea mic

Dezvoltatorul belgian BelRom Real Estate, care a construit mall-ul de pe soseaua de centura a Focsaniului, a renuntat sa mai vinda parcul de retail, tranzactie pe care o anuntase inca de anul trecut, dupa ce potentialul cumparator a oferit un pret mai mic decit cel estimat. Vinzarea centrelor comerciale European Retail Park din Focsani si Bacau, evaluata la circa 100 milioane de euro, a picat dupa ce cumparatorul, fondul de investitii sud-african NEPI, a cerut un pret cu 25% mai mic de la vinzatorul BelRom, dar a fost refuzat, conform informatiilor facute publice de jurnalistii de la Daily Business. Discutiile dintre cele doua parti au inceput in prima parte a anului 2009, iar in octombrie s-au finalizat cu preluarea parcului de retail din Braila, in valoare de 63 milioane de euro, dar si cu o promisiune de cumparare a celorlalte doua parcuri din portofoliul belgienilor, din Focsani si Bacau, cu o valoare cumulata de circa 100 milioane euro. Insa, din cauza neintelegerilor care au aparut intre timp privitoare la pret, negocierile au fost suspendate. "Cei de la NEPI au crezut ca sint singurii interesati de achizitii de pe piata si au incercat sa se joace si sa ne ofere mai putini bani decit ceea ce ne-am inteles initial", a spus Steven Van Den Bossche, managing director BelRom, pentru DailyBusiness, adaugind ca mai sint si alti cumparatori interesati de achizitii pe piata. Conform unor surse din piata, noua oferta a NEPI era cu 25% mai scazuta decit suma agreata initial, circa 100 milioane euro. In ultimii doi ani, BelRom Real Estate a mai vindut doua parcuri comerciale, in Sibiu si Tirgu Mures, pentru circa 170 milioane de euro, catre fondul britanic North Real Estate, respectiv catre grupul francez Natixis. European Retail Park din Focsani a fost inaugurat pe 16 septembrie 2008, fiind primul astfel de centru comercial din Vrancea. Reprezentind o investitie de 60 milioane de euro, mall-ul este construit pe o suprafata de 125.000 mp, cu o suprafata construita totala de 60.000 mp si cu 1.250 de locuri de parcare. Principalii agenti economici care opereaza in interiorul parcului sint: Carrefour, Media Galaxy, Bricostore si galeria de cumparaturi Promenada Mall. Fondat in 2004, BelRom Real Estate este unul dintre principalii investitori in piata de retail din Romania. Compania a deschis cinci astfel de centre in Sibiu, Tirgu Mures, Braila, Focsani si Bacau. (Mihaela BESLEAGA)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.