Economic

Modificari pe piata auto

Ziarul de Vrancea
4 ian 2010 691 vizualizări
Pentru o Dacia Logan de 1,6 litri si 90 CP se va plati la inmatriculare o taxa de aproximativ 770 de euro

Pe linga lipsa finantarii, piata auto va suferi anul acesta o noua lovitura odata cu reintrarea in vigoare a taxei de poluare, care va afecta in special modelele din segmentul inferior de pret. Astfel, odata cu revenirea taxei de poluare de la 1 ianuarie 2010, masinile cu motoare Euro 4 vor inregistra o crestere a costului de achizitie de la citeva sute la citeva mii de euro, majorare care insa nu va fi aplicata automobilelor care respecta normele de poluare Euro 5, segment de la care jucatorii din piata asteapta chiar o crestere in 2010. Taxa de poluare a fost eliminata la finele lui 2008 pentru masinile noi si cu motoare mai mici de 2,0 litri pentru a sustine o piata auto aflata in cadere libera. Cu toate acestea, vinzarile de masini au fost in 2009 la o treime fata de cele din 2008. Cel mai puternic impact al taxei de poluare se va simti in momentul achizitiei unei masini din segmentul inferior de pret. Astfel, in cazul unui model Dacia Logan echipat cu motorul de 1,6 litri si 90 CP se va plati in momentul inmatricularii o taxa de aproximativ 770 de euro, care in cazul celei mai ieftine versiuni ar reprezenta 10% din pretul de achizitie. Pe de alta parte, in cazul unei limuzine care dispune numai de motoare Euro 5 nu se plateste nicio taxa. De pe urma intrarii in vigoare a taxei cel mai mult vor profita marcile care au lansat in 2008 si 2009 noi motorizari care sa respecte normele Euro 5. Cele mai numeroase lansari de astfel de modele le-au avut cei de la Volkswagen, Toyota, dar si Opel sau Chevrolet. Dealerii isi vor cauta noi metode pentru a-si reduce cit mai mult stocurile de modele Euro 4. Aceeasi strategie a fost adoptata si la finele anului 2008, cind imediat dupa anuntul triplarii taxei de poluare, dealerii si-au inmatriculat stocurile pentru a profita de vechea taxa. Din 2010 si noile modele Dacia vor avea norme de poluare Euro 5, in conditiile in care toate masinile fabricate din 2011 vor respecta noile standarde. (Doina GANEA)


  • Programul "Rabla", extins la tractoare si masini agricole


  • Si programul "Rabla" va suferi modificari in noul an, intrucit Ministerul Mediului isi propune sa introduca din 2010 un sistem de vouchere de 3.800 de lei pentru casarea masinilor mai vechi de 10 ani. Un cumparator poate folosi maxim trei astfel de bonuri pentru a-si cumpara masina noua. De asemenea, "Rabla" se va extinde la tractoare si masini agricole. Cei care isi vor lua un tractor nou vor primi o prima de casare de pina la 17.000 de lei, iar aceasta nu trebuie sa depaseasca jumatate din valoarea noului utilaj. Pretul unui Tractor U 650 asamblat la Brasov se ridica la 14.000 de euro. De asemenea, firmele vor primi maximum 40% din valoarea noii achizitii sau plafonul maxim de 17.000 de lei. (Iulia NICOLAIE)


    În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

    Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

    Comentarii: 0

    Adaugă comentariu
    Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
    Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
    1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
    2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
    3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
    4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
    Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
    Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
    Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.