Protectia Consumatorului Cluj a pus sigiliu pe biroruri ale E.On Gaz Romania
Comisarul sej al CJPC Cluj, Mircea Radu, a declarat ca joi a avut loc o discutie cu reprezentantii E.On Gaz Romania, insa acestia nu au fost de acord cu incheierea unor acte aditionale care sa asigure si protectia consumatorului, motiv pentru care s-a trecut la sigiliarea a doua din cele trei birouri ale firmei, pe o perioada de 7 zile. "Discutiile au durat patru ore jumate si nu am ajuns la un consens in ceea ce priveste modificarea clauzelor contractuale ale acestui contract cadru pus la dispozitia consumatorului de E.On Gaz Romania. Am luat decizia de a emite un act prin care am sigilat birourile conducatorilor acestei unitati, birourile doar, nu si activitatea acestui operator economic, respectiv casierie si punct de preluare contracte. Sigiul a fost aplicat pe o perioada de 7 zile si scopul este de a se intocmi un act aditional la acest contract cadru care sa prevada si clauze de protectie a consumatorului", a afirmat Radu in cadrul unui briefing de presa de ieri. Printre clauzele care ar trebui introduse, Mircea Radu a amintit faptul ca in contractul actual obliga consumatorul se semneze ca a luat act de conditiile standard, care insa nu apar niciunde in contract, deci pot fi supuse unor modificari pe care consumatorul nu are de unde sa le cunoasca. "Ne putem trezi cu situatii ca un consumator nu primeste factura acasa si sa i se ridice bunurile pentru ca asa este prevazut in conditiile standard noi. Un contract prevede de obicei intelegerea dinter doua parti, insa in acest contract nu exista niciun loc, un text, care sa dea posibilitatea consumatorului sa isi spuna punctul de vedere. Nu avem dovada comunicarii acelei autocitiri, nu exista clauze de raspundere contractuala. Sint foarte multe astfel de clauze care ar trebui sa fie introduse", a spus Radu, adaugind ca pentru aceste deficiente in contract firma distribuitoare de gaze naturale a fost amendata deja cu 30.000 de lei, demers care poate fi reluat.