Economic

In fiecare zi romanii vorbesc la telefon de 2,1 milioane de euro

Ziarul de Vrancea
4 dec 2009 921 vizualizări
Un raport al Autoritatii Nationale pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii arata ca in prima jumatate a anului romanii au trimis 3,5 miliarde de SMS-uri

Romanii au trimis in prima jumatate a anului 3,5 miliarde SMS-uri, aproape dublu fata de aceeasi perioada a anului precedent, iar traficul de voce a insumat 23,5 miliarde minute, cu 22% mai mult, potrivit unui raport al Autoritatii Nationale pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM). Un calcul aritmetic simplu arata ca in fiecare zi romanii vorbesc la telefon 2,1 milioane de ore. De asemenea, raportul releva cresteri pe segmentul utilizatorilor de broadband fix si mobil, precum si pentru traficul de voce inregistrat in retelele de telefonie mobila, fata de aceeasi perioada a anului 2008. "Traficul total de voce realizat prin intermediul retelelor de telefonie fixe si mobile in primul semestru al anului 2009 a inregistrat un volum de 23,5 miliarde minute, in crestere cu 22% fata de semestrul I 2008. In timp ce traficul de voce efectuat prin intermediul retelelor publice fixe de telefonie a scazut cu 15%, de la 4,6 miliarde de minute in primul semestru al anului 2008 la 3,9 miliarde minute in primul semestru al acestui an, traficul de voce originat (exclusiv roaming) de utilizatorii finali in retelele publice mobile de telefonie din Romania a inregistrat o crestere de aproximativ 34% fata de perioada similara din 2008, ajungind la peste 19,5 miliarde de minute in primul semestru al anului 2009", se arata in raportul ANCOM. Potrivit acestuia, in primul semestru al anului 2009, traficul de voce mediu lunar (inclusiv roaming "outbound") originat de pe o cartela SIM activa a fost de 2 ore si 13 minute, in timp ce durata medie a unui apel de voce originat in retele publice mobile a fost de 2"â„¢01"â„¢"â„¢(2 minute si 1 secunda), in crestere fata de prima jumatate a anului trecut (cind durata medie era de 1"â„¢54"â„¢"â„¢). "Potrivit datelor statistice ce caracterizeaza evolutia pietei de comunicatii in primele sase luni ale anului 2009, telefonia fixa a avut cresteri pe mai multe segmente, continuind tendintele din perioada anterioara. Astfel, numarul total de linii de acces la servicii de telefonie fixa a inregistrat o crestere usoara, de la 5,17 milioane la finalul anului trecut si, respectiv, 4,55 milioane la 30 iunie 2008, la 5,19 milioane la jumatatea acestui an, in conditiile in care numarul total de abonati care utilizeaza aceste linii este in scadere - de la 4,12 milioane, la 31 decembrie 2008, la 4,07 milioane la 30 iunie 2009. Rata de penetrare a telefoniei fixe se mentine la un maxim istoric de 24,1% (mai mult cu 3 puncte procentuale fata de aceeasi perioada a anului 2008) la nivel de populatie si 53,7% la nivel de gospodarii (mai mult cu 2,2 puncte procentuale fata de aceeasi perioada a anului 2008)", se arata in raportul ANCOM. In structura numarului total de linii de acces instalate, raportul dintre categoriile de clienti s-a modificat fata de aceeasi perioada din anul 2008, astfel ca a crescut numarul de linii alocate clientilor persoane juridice (de la 780.000 linii la jumatatea lui 2008 la 1,26 milioane linii in primul semestru al acestui an), in mare parte datorita dezvoltarii segmentului de servicii de telefonie fixa de business de catre operatorii de retele mobile de telefonie.




În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.