Mastercard: Romanii, mai interesati de designul cardului decit de siguranta
Astfel, 51% dintre romani au cel putin un card, cu o durata de folosinta de circa 2,5 ani, iar majoritatea cardurilor sint de debit (89%), urmate de cele de credit si apoi de cardurile cu descoperit de cont (overdraft). "Tinerii educati din orasele mari au cea mai mare interactiune cu bancile, astfel ca 27% din acestia au aplicat singuri pentru un card. Cea mai mare parte dintre detinatorii de carduri au intre 25 si 44 ani, iar zona rurala este inca subdezvoltata", a spus directorul general al Mastercard Europe pentru Romania si regiunea Balcanilor, Denisa Mateescu. Ea a adaugat ca cea mai mare penetrare a cardurilor se gaseste in Bucuresti, precum si in partea de vest a tarii. In acelasi timp, cei mai multi dintre detinatori (58%) au declarat ca produsul este un card primit de la locul de munca pentru salariu, iar 27% au aplicat pentru un card la banca pe care o folosesc in mod curent. Pentru 13% dintre respondenti, banca le-a acordat cardul la deschiderea unui cont curent, iar numai 2% au ales produsul in urma unei analize. Principalele caracteristici luate in calcul de clienti la alegerea unui card de debit sint comisioanele atasate (pentru 33%), urmate de dobinzile atasate contului curent, bonusuri, pachetele de asigurare atasate, facilitatea de overdraft si designul cardului. Siguranta produsului se afla abia pe locul 9, doar 3% dintre respondenti declarind ca prezenta cipului este luata in calcul la alegerea cardului, mai arata sondajul Mastercard. Pentru detinatorii de card de credit, cea mai importanta caracteristica este, de asemenea, comisionul, urmata de rata lunara, bonusuri si limita de credit.