Economic

CFR SA are nevoie de 4 miliarde de lei pentru mentenanta si reperatiile la liniile de cale ferata

Ziarul de Vrancea
14 iul 2009 479 vizualizări
nici operatorii privati de cale ferata nu o duc bine n doi transportatori si-au anuntat deja falimentul

CFR SA are nevoie de 4 mld. lei pentru mentenanta si reperatiile liniilor de cale ferata, din care a primit pentru 2009 de la bugetul de stat doar un sfert, respectiv 1,2 mld.lei, a declarat luni secretarul general al Asociatiei Industriei Feroviare din Romania (AIF), Stefan Roseanu. "Referindu-ma la Actul aditional la Contractul de activitate al CFR SA pe perioada 2008-2011 consideram ca fondurile prevazute pentru anul 2009 pentru proiecte de mentenanta, reparatii si modernizare a infrastructurii feroviare alocate de la bugetul de stat sunt insuficiente pentru a asigura calitatea tehnica a infrastructurii, respectiv in sensul cresterii vitezei de circulatie si a sigurantei. Ceea ce s-a primit de la bugetul de stat, 1,2 mld de lei este un sfert din necesarul de 4 miliarde de lei pentru lucrari de intretinere, reparatii si refacere a liniilor, pentru eliminarea punctelor periculoase" a declarat Stefan Roseanu. Potrivit acestuia, Nota de fundamentare apreciaza ca acest Act aditional la Contractul de activitate al CFR SA pe perioada 2008-2011 nu va avea implicatii sociale. "Este total neadevarat ce este mentionat si subliniez impactul profund negativ pentru intreaga verticalitate feroviara pe care il au lipsa de lucrari si investitii in acest sector economic, prin concedierea masiva sau trimiterea in somaj tehnic a multor angajati ai furnizorilor feroviari, iar somajul reprezinta intotdeauna cel mai mare impact social" a explicat Roseanu.

Unifertrans unul dintre cei 25 de operatori privati de marfa care a inregistrat o scadere a traficului de aproximativ 20%, a fost nevoit sa disponibilizeze 80 dintre cei 750 de salariati si o mare parte dintre muncitori care lucrau pe platforma de la Medgidia sunt deja in somaj tehnic. Alti doi din cei 25 de operatori privati au declarat falimentul, respectiv Transcombi si Clasfer. "Celelate firme private de marfa nu au falimentat, dar sunt bolnave.Continuarea la nesfirsit a politicii de subfinantare a infrastructurii feroviare si incurajarea tacita si financiara numai a sistemului de transport rutier, contribuie la distrugerea industriei feroviare romanesti. in plus, s-a observat ca ministrul transporturilor si infrastructurii,Radu Berceanu nu vorbeste despre calea ferata decit critic, in schimb pentru drumuri aloca toti banii necesari" a subliniat secretarul general al Asociatiei Industriei Feroviare din Romania.




În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.