Economic

Jumatate din firmele mari au operat concedieri

Ziarul de Vrancea
8 iul 2009 895 vizualizări
Doar un sfert din companiile mici si mijlocii si-au redus personalul n inghetarea salariilor sau blocarea investitiilor au fost principalele masuri aplicate pentru a face fata crizei

Jumatate dintre companiile mari (52%), cu peste 50 de angajati, au facut disponibilizari in 2009, aceasta fiind una dintre masurile luate de firme pentru a face fata crizei, se arata intr-un studiu realizat de Mercury Research in luna aprilie, pe un esantion de 200 de companii din Romania. "Organizatiile, in functie de marime, au adoptat strategii diferite pentru a face fata situatiei economice actuale. Cu cit e mai mica compania, cu atit strategia este mai orientata pe stoparea investitiilor. Pe de alta parte, cu cit e mai mare compania, cu atit aceasta este mai indreptata catre reducerea de personal", se arata in studiul Mercury Research.


Doar o cincime din companiile mari nu au fost afectate de criza


Astfel, daca la companiile mari, procentul celor care au facut disponibilizari depaseste jumatate, situatia este diferita la companiile sub 50 de angajati, numarul celor care au facut reduceri de personal fiind mai mic: 24% in cazul companiilor cu 10 "" 49 de angajati si 23% la companiile cu 3- 9 angajati. De asemenea, printre masurile luate de companii pentru a face fata crizei se numara inghetarea salariilor, reducerea sau blocarea bugetelor de investitii, de team building-uri sau pentru bonusuri. Inghetarea salariilor a fost o actiune intreprinsa de 21% dintre companii. Numarul organizatiilor care au blocat orice crestere salariala difera in functie de marimea acestora: in 2009, 33% dintre companiile mari au inghetat salariile, 23% dintre cele cu 10-49 de angajati, sau 42% dintre cele cu 3-9 angajati. In plus, o alta zona afectata a fost cea a investitiilor, 20% dintre companii chestionate reducind sau inghetind bugetele fixate in acest scop. Totodata, potrivit studiului realizat de Mercury Research, doua din zece companii au taiat si din cheltuielile destinate organizarii de team building-uri sau cele pentru bonusuri.

Exista si companii care nu au luat niciuna dintre aceste masuri. Astfel, 20% dintre companiile mari (peste 50 de angajati), 40% dintre cele medii (10-49 angajati), precum si 62% dintre companiile foarte mici (unu-doi angajati) nu au actionat in niciuna dintre aceste directii.


Se asteapta noi reduceri de personal


In studiul efectuat de Mercury Research se mai arata ca aproape trei sferturi dintre companii (72%) estimeaza ca in 2009 numarul de angajati va ramine la fel ca anul trecut, 16% asteapta o crestere a personalului, iar 13% o scadere. in cazul companiilor mari, 50% considera ca nu va fi nicio schimbare in termeni de angajati, 9% cred ca numarul acestora va creste, iar 41% ca va scadea.

Mercury Research este o companie de cercetare, prezenta de 17 ani pe piata din Romania. Compania ofera servicii de cercetare cantitativa si calitativa despre consumatori si despre companii adaptate pentru domeniile: bunuri de larg consum, financiar- bancar, IT&C, media, sanatate, industria auto sau social.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.