Produsele defecte trebuie reparate in maxim 15 zile
Potrivit unui proiect al unei ordonante de urgenta, agentii economici pot risca o amenda cuprinsa intre 5.000 si 25.000 de lei daca nu vor repara sau nu vor inlocui un produs care a fost returnat ca defect.
"Orice reparare sau inlocuire a produselor va fi facuta in cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilita de comun acord, in scris, intre vinzator si consumator, si fara nici un inconvenient semnificativ pentru consumator, luindu-se in considerare natura produselor si scopul pentru care acesta a solicitat produsele, dar nu mai mult de 15 zile calendaristice de la data aducerii la cunostinta de catre consumator, a lipsei de conformitate vinzatorului", se arata in proiect. In prezent, Legea nr. 449/2003 stabileste ca "orice reparare sau inlocuire a produselor va fi facuta in cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilita de comun acord intre vinzator si consumator". Noul proiect, elaborat de Ministerul pentru IMM, Comert, Turism si Profesii Liberale, mai prevede si ca garantia trebuie sa precizeze elementele de identificare ale produsului, durata medie de utilizare, modalitatile de asigurare a garantiei - intretinere, reparare, inlocuire si termenul de realizare al acestora, inclusiv denumirea si adresa vinzatorului si ale unitatii specializate de service. De asemenea, acelasi poiect stipuleaza si ca remedierea sau inlocuirea pot fi solicitate si dupa expirarea garantiei, dar numai in anumite conditii. (Nicoleta CRISTEA)