Economic

Institutiile financiare, orbite de lacomie

Nicoleta Cristea
29 oct 2008 326 vizualizări
In ultima saptamina s-au inregistrat zeci de plingeri din partea unor clienti nemultumiti de comisioanele bancare u inspectorii OJPC spun ca institutiile financiare incep sa fie orbite de lacomie

Consumatorii vor avea acces rapid la informatii despre credite, asigurari, taxe si grad de indatorare, economii si investitii, drepturi si responsabilitati prin simpla accesare a site-ului www. bugetulfamiliei.ro. Site-ul este lansat de Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor, impreuna cu Asociatia pentru Protectia Consumatorilor Romania (APCR), dupa ce in ultimul timp au aparut tot mai multe probleme si neclaritati privind activitatea institutiilor financiare bancare si nebancare. " Scopul este de a atrage atentia asupra drepturilor pe care le au consumatorii in relatiile cu institutiile financiare bancare si nebancare care incep sa fie orbite de lacomie, iar pentru romanul care are un credit sau care vrea sa obtina unul situatia devine din ce in ce mai dramatica. Este bine de stiut ca bancile care majoreaza dobinzile la credite fara a informa clientii pot fi date in judecata. Un consumator trebuie notificat prin scrisoare recomandata. Daca acest lucru nu se intimpla, clientul poate sa nu accepte plata majorarii, dar daca banca continua sa trimita notificari cu penalitati, atunci se poate adresa Oficiului Judetean pentru Protectia Consumatorilor Vrancea, care poate intocmi un proces verbal, dar trimite acest proces verbal instantei de judecata, singura competenta sa constate ca acea clauza este abuziva si sa aplice sanctiuni contraventionale si chiar sa dispuna modificarea clauzelor contractuale, in masura in care contractul ramine valabil sau desfiintarea acelui contract", spun inspectorii OJPC Vrancea. Luarea de pozitie a celor de la Protectia Consumatorilor survine mai multor reclamatii facute de clienti ai bancilor care s-au considerat trasi pe sfoara dupa ce s-au imprumutat de bani. Inspectoratul Regional pentru Protectia Consumatorilor Galati, la care este arondat si judetul Vrancea, a primit, in ultima saptamina, 58 de reclamatii cu privire la activitatile bancare, majoritatea sesizarilor "" 47 - facind referire la o singura banca. "Bancile sint reclamate si pentru comisioane suplimentare, nu numai pentru majorarea dobinzilor. Pina in acest moment, Inspectoratul regional a strins 58 de reclamatii referitoare la politica bancara, dintre care 47 cu referire la un singur operator economic. în ce priveste aceasta banca, oamenii se declara nemultumiti nu de majorarea dobinzilor, ci de aparitia unui comision suplimentar fata de ceea ce prevede contractul", a declarat inspectorul sef al IRPC Galati, Marioara Gatej. (Nicoleta CRISTEA)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 1

Adaugă comentariu
, acum 737381 zile, 13 ore, 1 minut, 22 secunde
Mai nou unele banci, ex. BRD-GSG, folosesc un cont de depunere a ratei lunare de catre client urmand ca din acel cont banca sa vireze rata lunara in contul deschis cu ocazia solicitarii citeste integral
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.