Economic

Produsele nealimentare si utilitatile, in topul reclamatiilor la OPC

Mihaela Beșleagă
17 iul 2008 338 vizualizări
trebuie sa stiti ca orice produs are o conformitate de 2 ani de la data vinzarii, chiar daca vinzatorul nu va acorda un termen de garantie u Oficiul Judetean pentru Protectia Consumatorilor a inchis un magazin si a sistat temporar activitatea la 18 operatori economici, de la inceputul anului 2008

De la inceputul anului, Oficiul Judetean pentru Protectia Consumatorilor (OJPC) a inregistrat 428 de reclamatii de la consumatori, care au vizat in principal produsele nealimentare si prestari servicii, si, in cele din urma, produsele alimentare. In urma verificarilor, aproximativ jumatate dintre reclamatii s-au dovedit neintemeiate. Inspectorii OJPC au desfasurat in prima jumatate a anului 1.283 de controale, cele mai multe, in numar de 853, fiind efectuate la vinzatori en-detail, urmind prestatorii de servicii, sedii sociale, vinzatori en-gross si producatori. In urma actiunilor de control s-a dispus inchiderea unei unitati pe o perioada de pina la 6 luni si oprirea temporara a activitatii la 18 operatori economici. "Referitor la produsele alimentare, acestea reprezinta un procent de aproximativ 15 % (din reclamatii, n.r.), ceea ce pentru OJPC este un procent imbucurator, asta putind sa insemne si faptul ca pe piata vrinceana se comercializeaza produse alimentare de calitate si in conformitate cu prevederile legale", observa inspectorii OJPC intr-un comunicat de presa. Cu toate acestea, cele mai multe controale, 503 actiuni, s-au concentrat tocmai pe produsele alimentare, urmind, ca numar, verificarile la produsele nealimentare si la prestarile de servicii. La produsele nealimentare, cel mai des intilnite reclamatii vizeaza calitatea produselor electrocasnice, de care tot mai multi consumatori se declara nemultumiti. "Ceea ce ramine un semn de intrebare este faptul ca aceste produse se defecteaza in prima perioada a termenului de garantie, petentii exprimindu-se de cele mai multe ori «abia am cumparat produsul si s-a stricat». Urmare acestui lucru petentii se lovesc de refuzul vinzatorului de a inlocui produsul, fapt ce contravine Legii 449/2003 privind vinzarea produselor si garantiile asociate acestora, prin care produsul, pe linga termenul de garantie mai beneficiaza in mod obligatoriu si de o perioada de conformitate de 2 ani", mentioneaza inspectorii OJPC. Astfel, trebuie sa stiti ca orice produs are o conformitate de 2 ani de la data vinzarii, chiar daca producatorul/vinzatorul nu va acorda un termen de garantie. Daca defectul apare in primele 6 luni, vinzatorul raspunde juridic, pentru ca refuzul de a aduce la conformitate un produs este considerat o practica comerciala ilicita. In reclamatiile ce vizeaza prestarea de servicii, vrincenii reclama de cele mai multe ori unitatile ce asigura service-ul in garantie si post garantie, dar si furnizorii de utilitati, respectiv de apa rece, apa calda, energie termica, energie electrica si telefonie. Oamenii sint nemultumiti de modul in care sint calculate consumurile si de felul in care se factureaza. "Intilnim cazuri in care unii reclamanti nu au dreptate, si aici exemplificam cazurile in care petentii nu isi declara corect consumurile, au pierderi la subsolul blocurilor, acestea aparind insa dupa apometru, instalatiile respective fiind bunuri ce le apartin locatarilor si in consecinta suportarea cheltuielilor de reparatii le revin acestora si nu furnizorilor de utilitati", mai specifica inspectorii OJPC. Ca urmare a inspectiilor, valoarea marfurilor indigene cu abateri este de 1.182.960 lei, pentru care s-a dispus fie oprirea definitiva sau temporara de la comercializare pina la intrarea in legalitate, fie distrugerea. In plus, au fost aplicate si 511 amenzi, in valoare de 1.318.700 lei. De asemenea, in acest an, 118 de operatori economici au primit consiliere din partea inspectorilor Protectiei Consumatorilor. (Mihaela BESLEAGA)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.