ATV-ul teapa, un nou produs pe piata focsaneana
Un focsanean a ajuns la capatul rabdarii dupa ce ATV-ul pe care l-a cumparat dintr-un magazin din oras s-a defectat pentru a doua oara intr-un an. Cetateanul spune ca desi produsul este in perioada de garantie, de 12 luni, la a doua reparatie a trebuit sa scoata din buzunar 570 lei, pentru ca i s-au inlocuit si componente care erau in perfecta stare de functionare. "Mi s-au schimbat si piese care nu trebuiau schimbate, de exemplu un filtru de aer care costa cam 100 lei, mi l-au inlocuit cu unul identic, desi nu avea nimic. Prima data aproape ca m-au dat afara din magazin, mi-au zis ca ei nu sint mecanici", a spus Gheorghe Mazilu, care ne-a sesizat problema pentru a pune in garda si alti vrinceni. Acesta a mai reclamat si faptul ca desi ATV-ul a ramas in service 5 luni, in contract nu se prevede ca perioada de garantie se prelungeste. Focsaneanul spera sa rezolve problema in mod amiabil cu vinzatorii si sa isi recupereze paguba, in caz contrar va depune o reclamatie la OPC. Inspectorii OPC atrag atentia ca produsele pentru folosire pe termen lung trebuie sa fie comercializate impreuna cu un certificat de garantie, in care sa se metioneze durata perioadei de garantie si elementele de identificare ale produsului, perioada medie de utilizare si sa includa numele si adresa unitatii specializate ce va oferi service-ul. "Comerciantul este responsabil fata de consumator timp de 2 ani pentru toate defectele existente in momentul livrarii bunurilor si consumatorul poate alege sa i se remedieze defectul, gratis, prin reparatie sau prin inlocuire", se precizeaza intr-un comunicat de presa al OJPC Vrancea. In cazul produselor la mina a doua, comerciantul si consumatorul pot conveni la o perioada mai scurta de timp pentru raspunderea comerciantului, dar nu mai putin de un an de la livrarea produsului. Comerciantii care nu respecta aceste prevederi risca amenzi. (Mihaela BESLEAGA)