Atac de tip phishing la Bancpost
Potrivit Lilianei Ciobanasu, sef Serviciu PR in cadrul Bancpost, tentativa de fraudare nu s-a lasat cu urmari grave, banca luind masuri inclusiv pentru a-si anunta clientii sa nu-si divulge datele legate de conturi, numere de card sau coduri PIN. "A fost un atac de phishing, mailuri in care se imita pagina noastra de internet, in incercarea de a se obtine date confidentiale. Banca a fost avizata, iar pagina respectiva a fost inchisa. Noi ne-am instruit mereu clientii sa nu spuna la nimeni PIN-ul cardului sau alte date confidentiale, iar daca au facut-o e vina lor. Clientilor li s-a spus ca banca nu cere niciodata astfel de date prin email sau telefon. Cine apuca sa dea aceste date risca sa-i fie clonat cardul, insa la noi nu au fost probleme de genul acesta. In plus, clientii nostri care au internet banking stiu pagina noastra si e imposibil sa nu-si dea seama de fals. Era o imitatie grosiera. Clientii trebuie sa recunoasca un email din partea bancii, care ar avea in stinga adresa http://www.bancpost.ro, nu http:// si niste numere cum s-a intimplat in mailul fals", a explicat Liliana Ciobanasu. Se pare totusi ca din cauza acestui atac, o parte din cardurile Bancpost, cele Millenium, nu vor putea fi utilizate o perioada, lucru constatat ieri si de citiva vrinceni. Incercarile de fraudare prin internet s-au inmultit in ultima perioada, la jumatatea lunii aprilie tinta unui atac similar fiind si Banca Transilvania. (C. STANILA)